دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

در روز قدس/

نمایشگاهی از «سینما، سنگر مبارزه»، که جایی در رسانه‌ها پیدا نکرد

نمایشگاه سینما، سنگر مبارزه

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نمایشگاه «سینما، سنگر مبارزه» در روز قدس با حضور سینما گران و چهره های فرهنگی مانند جواد شمقدری، احمد میر علایی، مسعود صمدی و... بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، روز قدس هموراه یاد آور رنج و مظلومیت انسان هایی است که در سرزمینی به نام فلسطین روزهایی تلخ را سپری می کنند. در این میان شاید انجام و به سرانجام رساندن اقدامات فرهنگی بیش از هر مسئله ای اهمیت داشته باشد. برای روشنگری در حیطه ظلم ظالمان و به تصویر کشیدن اقدامات غیر انسانی در سرزمین های اشغالی همانطور که ظالمان از فرهنگ به عنوان دست آویزی برای بی گناه جلوه دادن خود بهره می جویند به همان اندازه فرهنگ و هنر می تواند در نشان دادن و به رخ کشیدن چهره ی فاسد انها در سطح بین المللی مؤثر باشد.

 

سینما هموراه یکی از محور های اساسی در جنگ نرم به شمار می آید بنابراین در اوضاع و احوال کنونی سینما گران می توانند نقشی مؤثر در این راستا داشته باشند. یکی از اقداماتی که در روز قدس در این راستا از سوی جمعی از سینما گران متعهد صورت گرفت بر پا کردن نمایشگاهی با عنوان «سینما، سنگر مبارزه» در روز جهانی قدس بود. نمایشگاهی که در میدان فلسطین برگزار شده بود و با استقبال خوب مردم مواجه شد، بدون شک این استقبال نشان از ذهن بیدار مردم نسبت به مسائل جهانی است که در آن زندگی می کنند.

 

«نمایشگاه سینما، سنگر مبارزه» همانند نامی که داشت از یک سنگر بدون سلاح تشکیل شده بود، و به جای سلاح مراجعه کنندگان آپاراتی را مشاهده می کردند که شاید نمادی از جنگی باشد که دشمنان در راه تضعیف ملل مسلمان راه انداخته اند.

 

حضور مسئولان و سینما گرانی چون جواد شمقدری، احمد میر علایی، غلامعلی حداد عادل نشان از اهمیت پرداختن به سینما به عنوان یکی از دستاوردهای ما در جهت به تصویر کشیدن چهره ی واقعی اشغالگران و اهداف شوم انها دارد، علاوه بر حضور سینما گران و مسئولان در این نمایشگاه حضور کودکان و نوجوانان نیز از دیگر موارد قابل تامل در این نمایشگاه بود.

 

به رغم استقبال خوب هنرمندان و مسئولان از این نمیشگاه و حضورشان در ان اما نکته ای که مهم جلوه می نماید سکوت رسانه ای در رابطه با آن بود، با وجود اهمیت این نمایشگاه و نقشی که می تواند در نشان دادن اهمیت سینما در به تصویر کشیدن مظلومیت و ظلم عده ای از انسانها داشته باشد اما متأسفانه هیچ رسانه ای در این زمینه به درستی اطلاع رسانی انجام نداده بود.

 

به مناسبت بر گزاری این نمایشگاه گفت و گویی را با محسن صادقی مدیر عامل موسسه جبرئیل و مسئول برگزاری نمایشگاه «سینما، سنگر مبارزه» که در روز قدس در میدان فلسطین برگزار شده بود انجام دادیم، وی در رابطه با این نمایشگاه گفت: طرح نمایشگاه «سینما، سنگر مبارزه» که برای اولین بار در روز قدس برگزار شد، به صورت یک ایستگاه و مقر در میدان فلسطین بود که در این روز با حضور هنرمندان در رابطه با فیلم های صهیونیستی و ضد ارزشی کار کرده بودند.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه به صورت یک سنگر آماده شده بود که در آن به جای استفاده از سلاح ها و ادوات جنگی از آپارات استفاده کرده بودیم، در واقع این آپارات نمادی از جنگ نرم و کاربرد منحصر به فرد سینما در این جنگ بود. همچنین یک بازی همانند مار و پله که خانه آخر آن «قدس» بود در این نمایشگاه قرار داده شده بود که کودکان از این بازی استقبال کردند و به برندگان آن نیز جایزه هایی تعلق می گرفت.

 

نمایشگاه سینما، سنگر مبارزه

مدیر عامل موسسه جبرئیل تصریح کرد: همچنین چهار سینمای پردیس آزادی، پردیس ملت، فلسطین و فرهنگ از ساعت 22 الی 24 به صورت رایگان فیلم سینمایی «33 روز» را اکران کردند که بلیط های این سینما ها نیز به صورت رایگان در راهپیمایی روز قدس میان مردم و علاقمندان توزیع شده بود.

 

نمایشگاه سینما، سنگر مبارزه

صادقی با اشاره به استقبال مردم و همچنین برخی از سینما گران و چهره های فرهنگی از این نمایشگاه بیان کرد: جواد شمقدری، احمد میر علایی، حداد عادل، علاء الدین بروجردی، سردار رویانیان و مسعود صمدی از جمله چهره هایی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.

 

وی در مورد برپا کردن این نمایشگاه در سال های آتی گفت: این طرح سینمایی یک حرکت جهادی بود که در روز قدس از طرف سینما گران برگزار شد و موسسه جبرئیل نیز بانی این حرکت بود، ما در نظر داریم که این حرکت را در سال های آینده با عنوان «جشنواره قدس» برگزار کنیم و در حقیقت جشنواره ای را برگزار کنیم که سه روز قبل از روز قدس آغاز شده و اختتامیه آن در روز قدس برگزار شود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.