چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

وزیر ارشاد خبر برکناری جواد شمقدری را تکذیب کرد

حسینی وزیر ارشاد در مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی قلاده های طلا

سینماپرس-گروه سینما/ امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت محمد حسینی برکناری ریاست سازمان سینمایی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امروز در حاشیه جلسات هیئت دولت موضوعات مختلفی از سوی خبرنگاران مطرح شد که ابتدا در مورد بازگشایی خانه سینما بود و در این مورد دکتر محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری گفت: به زودی خانه سینما بازگشایی می شود و پلمپ نباید می شد.

 

در ادامه خبرنگاران از دکتر سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد خبری مبنی بر برکناری جواد شمقدری به دلیل تسلیم نکردن خانه سینما به هیئت مدیره قبلی مطرح کردند که وی گفت: جواد شمقدری از سمت خود برکنار نشده است و این اخبار شایعه است.

 

یادآور می شود امروز روزنامه شهروند در خبری نوشت: گفته می‌شود، سیدمحمد حسینی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دلیل اتفاقات اخیر مورد توبیخ قرار گرفته است، فهرستی از اقدامات اخیر این‌گونه توصیف است::

 

- با دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی خانه‌ی سینما،‌ مقاومتی بی‌دلیل از سوی معاونت سینمایی دیده می‌شد که در دو روز گذشته منتج به کشمکش و تنش بین اهالی سینما شده بود.

 

- ایجاد خانه‌ی سینمای 2 موسوم به جامعه‌ی اصناف سینمایی ایران که در آن کمتر چهره‌های اصیل و شناخته‌ شده‌ی فرهنگ و هنر دیده می‌شد، از اقدامات جواد شمقدری برای سرپیچی از دستور رئیس‌جمهوری و ارائه به اصطلاح راهکار برای حل مساله‌ی خانه‌ی سینما بود.

 

- انتقادات اهالی سینما نسبت به عملکرد وی در سالهای اخیر به اوج خود رسیده بود.

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.