چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

با جشنواره بازی های رایانه ای/

اسعدی: تولیدات گیم متاثر از برخی محدودیت های خود ساخته است

بنیاد بازیهای رایانه ای

سینماپرس-گروه سینما/ کارگردان فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» گفت: فيلمنامه های ايراني به دليل برخی محدودیت های خود ساخته گاهي به دور از جذابيت بوده و اين رویکرد صنعت بازيسازي را نيز تحت تاثير خود قرار داده است.

به گزارش سینماپرس، «سیاوش اسعدی» با تاكيد بر اینکه بازی هاي رایانه ای  همچون گذشته طرفداران زيادي دارد افزود: تنها با اطلاع رساني مي توان بازيهاي بومي را در سطح بازار فرهنگي جامعه معرفي كرد.

 

وی افزود: اینترنت و ماهواره به مرور جايگزين بازيهاي رايانه خواهد شد و بازيهاي اعتياد آور كه ساعتها مخاطب را پشت رايانه نگه مي دارد، جايگاه خود را از دست خواهد داد.

 

کارگردان فیلم «حوالی اتوبان» با بیان اینکه تصویری شدن برخي داستانها  قوه تخیل را از بین می برد ادامه داد: با وجود بازیهای رایانه ای، کودکان کمتر به کتاب خوانی تمایل دارند و بازيهاي محرك ديگر جايگاهي در ميان كودك و نوجوان ندارد.

 

اسعدی اینگونه ادامه داد: استفاده از بازيهاي رايانه اي در صورتي كه توسط والدين كنترل نشود،مي تواند اثرات مخربي به همراه داشته باشد چرا كه برخي از مخاطبان در سنين كم دسترسی به بازيهاي خشن دارند .

 

وی به برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد وگفت: برپایی این رویداد در معرفی ظرفیت صنعت گیم کشور و شناسایی گروه های هدف مخاطب تاثیر به سزایی دارد.

 

این فیلم ساز در خصوص همکاری کارگردانها با طراحان و تولید کنندگان بازیهای رایانه ای گفت: در فیلم تهران 1500 به کارگردانی بهرام عظیمی فیلمسازان هنر خود را به نمايش و ظرفيت هايشان خود را به مردم معرفي كردند.این اثر ظرفیت تبدیل به بازی رایانه ای را داراست.

 

گفتنی ست، سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.