سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

تکرار اشتباه رسانه ای در اعلام تاریخ خالق «ناخدا خورشید»/

ناصر تقوایی: من متولد 22 تیر هستم

ناصر تقوایی

سینماپرس-گروه هنرمندان/ با اینکه سال گذشته سینماپرس از اشتباه رسانه ای نسبت به اعلام تاریخ تولد ناصر تقوایی خبر داد اما باز هم شاهد وقوع این اشتباه حتی در رسانه های معتبر بودیم. تقوایی سال گذشته به سینماپرس گفت: تولد من دیرتر از تاریخی که خبرگزاری ها می نویسند، 22 تیرماه است.

«ایران را دوست دارم، برای این‌که وطن منست، خوزستان را دوست دارم، برای این که ولایت منست و عاشق آبادان هستم، برای اینکه زادگاه منست.

 

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این ها کلماتی ست که خالق «ای ایران» در بیوگرافی خود آورده است. ناصر تقوایی در آستانه 72 سالگی اش حالا 12 سال است که فیلمی نساخته و دو پروژه «زنگی و رومی» و «چای تلخ» را نیمه کاره رها کرده است.

 

سال گذشته وقتی با ناصر تقوایی برای تبریک تولدش تماس گرفتیم با صدای شوخ و صمیمانه اش اینگونه پاسخمان را داد:

 

-آقای تقوایی تولدتان مبارک!

 

-خانوم مگر امروز چندم است؟!

 

-هجدهم

 

-نه تولد من چند روز دیگر است. بیست و دوم تیرماه.

 

-آقای تقوایی. پس کی می خواهید طرفدارانتان را خوشحال کنید؟

 

-همین روزها. بگذار روز تولدم از آب و تاب و خبر بیوفتد بنشینیم یک گفتگوی مفصل با هم داشته باشیم!

 

حالا یک سال از آن روز می گذرد اما تقوایی، طرفدارانش را با خبر مهمان شدن به یک «چای تلخ» یا هر فیلم دیگری خوشحال نکرده و همچنان در انتظار نگه داشته است.

 

حاصل کار تقوایی در مدیوم تلویزیون سریال «دایی جان ناپلئون» است که هنوز هم از آن به عنوان یکی از سریال‌های ماندگار ایران نام برده می‌شود.

 

تقوایی که در فیلمسازی علاوه بر ساخت فیلم کوتاه، فیلم‌های بلندی چون «آرامش در حضور دیگران»، «صادق کرده»، «ناخدا خورشید»، «ای ایران»، «کاغذ بی‌خط » را ساخته است، در سال‌های اخیر بعد از متوقف شدن دو فیلم «زنگی و رومی» و «چای تلخ» مستند کوتاه «تمرین آخر» را درباره‌ تعزیه ساخت. او کارگردانی‌ است که به گفته سپانلو زودتر از بقیه دچار کهولت شده است حالا یازده سال است که از او فیلمی روی پرده سینماها ندیده‌ایم.

 

گفتنی ست، با اینکه سال گذشته سینماپرس از این اشتباه رسانه ای نسبت به اعلام تاریخ تولد ناصر تقوایی در 19 یا 18 تیر خبر داد اما باز هم شاهد وقوع این اشتباه حتی در رسانه های معتبر بودیم.

 

 انتهای پیام/ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.