چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

مدیران سازمان سینمایی برای دولت حسن روحانی چه برنامه‌ای دارند؟

مدیران سینمایی دولت دهم

سینماپرس- گروه سینما/ مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم پس از پایان مدیریت چه فکری دارند؟ آیا همگی در عرصه سینما به فعالیت ادامه خواهند داد و یا ترجیح می دهند برای همیشه این عرصه را ترک کرده و اقبال خود را در عرصه ای دیگر بسنجند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مدیران سینمایی دولت دهم این روزها سخت مشغول سامان دادن آخرین پروژه های کاری خود هستند اما دو ماه دیگر هر یک از این مدیران راهی دیگر را در پیش خواهند گرفت.

 

جواد شمقدری و احمد میرعلایی از جمله مدیرانی هستند که تا به حال بارها اعلام کرده اند با پایان مدیریتشان به عرصه تولید فیلم بازمی گردند.

 

جواد شمقدری: صد در صد فیلم می سازم

 

جواد شمقدری؛ ریاست سازمان سینمایی پیش از اینکه در این سمت باشد فیلمسازی می کرد و باحضور در صندلی معاونت سینمایی خدماتی را برای سینما رقم زد. وی مهمترین فعالیت را در زمینه سینما به ثبت رساندن سازمان سینمایی می داند تا این هنر که به عنوان یک رسانه، صنعت و هنر مطرح می شود و اهمیت زیادی در دنیای سیاست نیز دارد ردیف بودجه مشخص داشته باشد تا دغدغه سینماگران و مدیران سینمایی را کمتر کند. شمقدری ازجمله نادر مدیرانی است که به راحتی می توان با او تماس گرفت در صورتی که دسترسی به حمیدرضا دیبایی؛ مدیر روابط عمومی اش دشوار است.

 

گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور

 

شمقدری در مورد اینکه در دولت یازدهم بعد از تحویل صندلی به مدیر بعدی و اینکه مدیر بعد نخواهد روند سازمان سینمایی را ادامه دهد می گوید: سازمان سینمایی ساختار و موقعیت جدیدی است که شرایط بهتری دارد لذا هر فردی که عهده دار ریاست سازمان سینمایی شود قطعاً بر استقرار سازمان سینمایی تلاش می کند مثل اینکه ما پیکان را گذاشتیم کنار و یک بنز زیر پای مدیر بعدی گذاشتیم زیرا ردیف بودجه مستقل دارد که در چارچوب مأموریت های رئیس سازمان سینمایی این بودجه تعریف می شود این یکی از تفاوت هایی است که سازمان با معاونت دارد دوم اینکه سازمان سینمایی سیستم چابک تری پیدا می کند.

 

وی همچنین در پاسخ به اینکه در دولت بعدی چه خواهد کرد با لبخندی می گوید: من فیلمساز بوده و هستم و شغل دولتی مرا از فیلمسازی دور کرده است همچنین برای تلویزیون نیز کاری داشته ام که مانده پس من صد در صد فیلم می سازم و از عرصه تولید فاصله نخواهم گرفت.

 

 

میرعلایی: پس از سه سال به دفتر تولیدم برمی گردم

 

احمد میرعلایی هم که در دوره مدیریتش در بنیاد سینمایی فارابی از تولید فیلم های فاخری همچون «راه آبی ابریشم»، «استرداد» و «عقاب صحراء» حمایت کرده و توجه ویژه ای به ساخت فیلم های کودک داشته است. وی که در چهار دوره مدیریتش دبیر چهار دوره از جشنواره کودک و نوجوان هم بوده در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس می گوید: پس از پایان دوران مدیریتم به دفتر تولیدم که حدود سه سال است تعطیل شده برمی گردم و به عنوان تهیه کننده در سینما به فعالیت ادامه می دهم.

 

احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد فارابی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

 

وی ادامه می دهد: من سینماگر هستم و قطعا در زمینه تهیه و تولید فعالیت خواهم کرد چرا که پیش از مدیریت هم سینماگر بودم و دغدغه ام حضور در عرصه تولید است.

 

 وی در مقام بیست و هفتمین دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: این جشنواره توسط تیم ما در مهر ماه برگزار می شود و ارتباطی با مدیریت من در بنیاد سینمایی فارابی ندارد.

 

 

رجبی فروتن: کارمند رسمی ام و تنها سمتی که در ارشاد دارم، تغییر می کند

 

سعید رجبی فروتن؛ سخنگوی سازمان سینمایی یکی از مدیران سینمایی است که در هر ساعتی از روز به تلفن همراه خود پاسخ می گوید و تمام تلاشش را برای پاسخگویی انجام می دهد. رجبی فروتن که پیش از گرفتن سمت سخنگو و رییس روابط عمومی سازمان سینمایی به عنوان مدیر کل همکاری های سمعی و بصری در وزارت ارشاد فعالیت داشت توانست اوضاع شبکه نمایش خانگی را بهبود بخشد. در این دوره سینماگرانی همچون مهران مدیری و محمدرضا لطیفی به ساخت سریال در عرصه شبکه نمایش خانگی روی آوردند. وی در گفت و گو با سینماپرس می گوید: من کارمند و کارشناس دولت هستم و در دولت آینده هر کاری را که ضروری بدانند از منظر کارشناسی انجام خواهم داد.

 

رجبی فروتن در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

 

رجبی فروتن ادامه می دهد: پیشنهادات و آرزوهایی در ذهن دارم که یکی از آن ها توجه دولت بعدی به نقاط قوت و دستاوردهای دولت قبلی و ادامه این دستاوردها است. دولت آینده باید با روی خوش با سینماگران مواجه شود تا بتواند حلال خیلی از مشکلات باشد. تا جایی که مقدور است باید امور مردم را به خودشان واگذار کرد و مدیران عهده دار امور حاکمیتی باشند من در صورت خواست دوستان در دولت جدید در ارائه دیدگاه های کارشناسی و شخصی خودم دریغ نخواهم کرد.

 

میرزاخانی: ترجیح می دهم پاسخ ندهم

 

هاشم میرزاخانی هم که در دوران مدیریتش عزم خود را برای بهبود اوضاع آموزش انجمن سینمای جوان جمع کرد و توانست تکنولوژی فیلمسازی و تجهیزات نوین را راهی شهرستان ها کند و جوان ها را برای ساخت فیلم کوتاه ترغیب کند. وی که چندان از پرسش ما رضایت ندارد، می گوید: مجموعه در این دوره فعالیت های زیادی داشته که آثار مثبت آن تا سال ها باقی می ماند و ترجیح می دهم به این سوال پاسخ ندهم.

 

هاشم میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای جوان در  غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

 

وی پیش از انتخاب شدن به عنوان مدیر انجمن سینمای جوان در زمینه تولید فیلم کوتاه و مستند در صدا و سیما فعالیت داشت.

 

 

عرفان منش به صداو سیما باز می گردد

 

 جلیل عرفان منش؛ سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که پس از استعفای علیرضا سجادپور به جمع مدیران ارشاد افزوده شد در دوره مدیریتش تلاش کرده روند صدور پروانه نمایش را بهبود بخشد. وی در گفت و گو با سینماپرس عذرخواهی کرده و می گوید: به نظرم تصمیم برای فعالیت بعد از مدیریت موضوعی شخصی است و نمی خواهم در این باره صحبت کنم.

 

جلیل عرفان منش

 

عرفان منش پیش از مدیریت در ارشاد به عنوان مسوول گروه تاریخ شبکه دو سیما فعالیت می کرد و احتمالا پس از پایان مدیریت دوباره به صدا و سیما باز خواهد گشت.

 

 

کسی که این موضوع را خصوصی می‌داند

 

مهدی عظیمی میرآبادی؛ معاون فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری به دلیل مشغله های کاری خیلی سخت به سوال ما پاسخ داد و در نهایت گفت: از کجا مشخص است که مدیریت ما به پایان می رسد فعلا که هستیم و اگر وزیر ارشاد بعد ما را نپذیرفت آن زمان اعلام می کنیم که چه کاری انجام خواهیم داد بعد هم این موضوع یک مسئله شخصی است.

مهدی عظیمی میرآبادی

 

این مدیر پیش از فعالیت به عنوان مدیر ارشاد بازنشسته صدا و سیما بود.

 

اعلام سریع برنامه‌های آتی با استعفای ناگهانی

 

محمدرضا عباسیان هم از جمله مدیرانی بود که چندی پیش از سمت مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری استعفا داد و به صدا و سیما بازگشت. وی گفته بود فضای صدا و سیما را بسیار دوست دارد و به نظرش این سازمان روح انسان را تازه می کند. وی قصد دارد سریال «پیدا و پنهان» را که چند وقتی دچار مشکلات شده بود، ادامه می دهد. 

 

محمد رضا عباسیان در گفتگو با خبرگزاری سینماپرس

 

عباسیان در دوره مدیریتش دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر شد و در این دوره مانور بسیاری در زمینه نمایش دیجیتال فیلم های جشنواره داد و با وجود مخالفت سینماگران این اقدام را عملی کرد.

 

آقامحمدیان و بازگشت به عرصه مطالعه جدی

 

شفیع آقامحمدیان؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که پروژه «لاله» یکی از جنجالی ترین اقداماتش است و فیلمبرداری آن ادامه دارد در دوره مدیریتش در زمینه انیمیشن «رستم و سهراب» سرمایه گذاری کرد و این سرمایه گذاری با موفقیت در فروش حق کپی رایت به نتیجه نشست. عرضه فیلم های مستند در شبکه نمایش خانگی یکی دیگر از اقداماتی بود که آقامحمدیان در جهت انجام آن تلاش کرد.

 

شفیع آقامحمدیان

 

شفیع آقامحمدیان؛ مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس می گوید: من فیلمساز و فیلمنامه نویسم و طبیعتا پس از پایان مدیریتم به عرصه فیلمسازی برمی گردم. در این دوران از عرصه مطالعات جدی فاصله گرفتم و تمایل دارم دوباره مطالعاتم را افزایش دهم چرا که مطالعات در نوع نگاه به سینما اهمیت دارد.

 

وی با تاکید بر این که به هیچ وجه از سینما فاصله نخواهد گرفت می افزاید: اگر در صدا و سیما جایی وجود داشته باشد در زمینه تولید سریال و فیلم های سینمایی تلویزیونی فعالیت خواهم کرد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.