دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

با همراهی یک ارکستر 30 نفره صورت می گیرد /

اجرایی پر رمز و راز در بزرگترین صحنه تئاتر ایران

پردیس ملت

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ پردیس ملت تهران برای نخستین بار از 6 تیر ماه میزبان یک اجرای نمایشی با نام «بی انتخاب» (آگاهی بدون انتخاب) با اجراگردانی امیر کنجانی می‌شود.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی گروه نمایش آکادمی هنر،  این اجرا که تجربه ای است بین پرفورمنس و نمایش مفهومی با حضور عناصری از موسیقی، اجرا، چیدمان، موسیقی و ... ، در یکی از تالارهای این پردیس به مساحت 1300 متر مربع روی صحنه می‌رود.

 

تهیه کنندگی «بی انتخاب» را مجید رحیمی جعفری و محمد عقیلی برعهده دارند و این پروژه محصولی از «گروه نمایش آکادمی هنر» است.

 

طراحی این اجرا به گونه ای‌ است که تماشاگران آن جایگاه و صندلی ثابتی ندارند و در طول نمایش در حال حرکت و در تعامل با بازیگران هستند به همین دلیل سطح این تالار، بزرگ‌ترین صحنه نمایش ایران را شکل می‌دهد.

 

امیر کنجانی که مدرس و دانشجوی موسیقی دانشگاه کل آرت کالیفرنیا در رشتة موسیقیِ تجربی‌ در شاخة پرفورمنس آرت است که تا کنون علاوه بر اجرای پرفورمنس های گوناگون آهنگسازی و رهبری ارکسترهای مختلفی را به عهد داشته است.

 

او درباره ویژگی‌های صحنه اثر هنری «بی انتخاب» می‌گوید: این صحنه بزرگ 1300 متری به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود که تماشاگران در هر یک از آن‌ها شاهد یک ماجرا خواهند بود. در واقع ما هفت یا هشت صحنه داریم که در هر کدام، این کنش و واکنش تماشاگر و بازیگر است که داستان را پیش می‌برد.

 

او با بیان این که یک ارکستر مجلسی 30 نفره ای به صورت زنده این کار را همراهی خواهد کرد، می‌افزاید: محور اصلی این ارکستر را سازهای زهی شکل می‌دهند که البته هر شب تغییراتی در آن به وجود می‌آید و حال و هوایی متفاوت می‌یابد. هم‌چنین هر لحظه از اجرا، بین این ارکستر و بازیگران یک بده بستان حسی، موقعیتی و هنری شکل می‌گیرد که بر کار فضاهای متنوعی را حاکم می‌کند.

کنجانی ادامه می‌دهد: در بخش نمایشی کار، شش نقش اصلی داریم که بازیگران شناخته شده تئاتر و سینما عهده دار آن هستند که به زودی معرفی خواهند شد. نوازندگان ارکستر زهی هم از بهترین نوازندگان و سولیست های ایران هستند که از چند هفته قبل تمرین‌هایشان را شروع کرده‌اند.

 

این رهبر ارکستر با بیان این که هر شب اجرای «بی انتخاب» منحصر به فرد خواهد بود، با تاکید بر نقش تماشاگران در این اثر می‌گوید: کار بر اساس کنش و واکنش بازیگران و تماشاگران شکل می‌گیرد و برای همین برای هر بیننده یک اجرای شخصی به شمار می‌آید. علاوه بر این ما برای هر مرحله از اجرا حتی بلیت فروشی، یک رویکرد متفاوت و سنت شکنانه در پیش گرفته‌ایم که تا پیش از اجرا ترجیح می‌دهیم در باره آن‌ها توضیحی ندهیم.

 

امیر کنجانی تاکید می‌کند:این کار که در تالار 1300 متری پردیس ملت روی صحنه خواهد رفت، حاصل ترکیب و تلفیق چند هنر است که واکنش تماشاگران در شکل دهی نهایی آن تاثیر دارد و برای همین هر شب می‌تواند تجربه ای متفاوت را رقم بزند.

 

علاقه مندان برای پیگیری اخبار و تهیه بلیت  این پروژه می توانند با رجوع به تارنمای گروه نمایش آکادمی هنر به آدرس www.academyhonar.com عضو باشگاه تماشاگران این گروه شوند.

 

انتهای پیام/ش.ع - ب. ب

                                                             

                                                                              

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.