جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/5

پیروز ارجمند: هیچ آهنگسازی جغرافیای سیاسی را وارد کار خود نمی کند

پیروز ارجمند

سینما پرس- گروه هفت هنر/ پیروز ارجمند معتقد است: مخاطب در هر جای دنیا با هر قومیت و ملیتی مورد نظر موسیقیدان است و هیچ آهنگسازی جغرافیای سیاسی را وارد کار موسیقایی خود نمی کند.

پیروز ارجمند آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: ایرانیان خارج از ایران همان کرامت و ارزش را دارند که ایرانیان داخل ایران و این دوری از وطن باعث نمی شود که نادیده گرفته شوند از اینرو اجراهای خارج از کشور هم به اندازه اجراهای داخلی مورد توجه قرار می گیرد و برای برپایی آن انگیزه وجود دارد.

 

وی افزود: در وهله اول باید گفت موسیقی دان جغرافیای سیاسی را همیشه نادیده گرفته است، مخاطب در هر جای دنیا با هر قومیت و ملیتی مورد نظر موسیقیدان است و هیچ آهنگسازی این جغرافیای سیاسی را وارد کار موسیقایی خود نمی کند. همان قدر که مخاطبان داخلی اهمیت دارند مخاطبان خارجی هم باید در نظر گرفته شوند.

 

این آهنگساز تصریح کرد: در وهله دوم بحث اقتصاد موسیقی مطرح است. قطعا با شرایط دریافتی که هنرمندان ایرانی در خارج از ایران دارند شاید اجرای کنسرت در خارج از ایران مقرون به صرفه باشد، خصوصا برای گروه های سنتی ایران، البته برای پاپ هم در خصوص خواننده های شناخته شده این قضیه صدق می کند و چندان تفاوتی ندارد.

 

وی ادامه داد: شرایط سخت و نامتعادل کنسرت گذاشتن نیز می تواند دلیلی برای بی رغبتی هنرمندان برای کنسرت گذاشتن در ایران باشد که البته این دلیل اصلی نیست توجه به مخاطب خارج از کشور هم می تواند دلیلی دیگری برای برپایی این کنسرت ها باشد، ما چند میلیون ایرانی خارج از ایران داریم که نمی توانیم آن ها را نادیده بگیریم.

 

ارجمند ضمن بیان اینکه برپایی کنسرت چه در داخل و چه در خارج به دیده شدن هنرمند کمک می کند، یادآور شد: هنرمند برای دیده شدن نیاز به برپایی کنسرت دارد که این می تواند در هر نقطه دنیا رخ دهد نباید مرزی برای آن قرار داد. مثل یک هنرمند نقاش که می تواند آثار خود را در هر نقطه از دنیا به نمایش بگذارد و مخاطبان نیز با هنر او ارتباط برقرا رمی کنند منتها این شرایط در هر نقطه دنیا می تواند متفاوت باشد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.