سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

تهامی در گفت‌وگو با سینماپرس:

باید خانه‌ای در طرف دیگر شب بسازیم/ موسیقی دغدغه‌ام است

کوروش تهامی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

سینما پرس- گروه هفت هنر/ کوروش تهامی گفت: موسیقی همیشه یکی از دغدغه های من بوده است ولی کار ما در بازیگری به شکلی است که اگر بخواهیم درگیر کار دیگری به طور جدی شویم به قول شاعر باید خانه ای در طرف دیگر شب بسازیم.

کوروش تهامی بازیگر تئاتر و سینما و نوازنده دف در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، در خصوص فعالیت های خود در حوزه موسیقی، گفت: در حال حاضر در دل و ذهنم فکرهای زیادی درمورد موسیقی وجود دارد ولی در بخش اجرایی هنوز محقق نشده است. با دوستانی که کار موسیقی می کنند ارتباط دارم و هرازگاهی هم قول و قرارهایی گذاشته می شود ولی کار ما در بازیگری به شکلی است که اگر بخواهیم درگیر کار دیگری به طور جدی شویم به قول شاعر باید خانه ای در طرف دیگر شب بسازیم. از اینرو به شدت دلم می تپد برای اینکه یک زمانی پیدا کنم تا بتوانم همچون گذشته به موسیقی هم به طور حرفه ای بپردازم ولی هنوز مجالی پیدا نشده است.

 

کوروش تهامی بازیگر فیلم در نشست فیلم برف روی شیروانی داغ

 

 

وی افزود: اسفندماه سال 90 خوشبختانه فرصت کوتاهی پیدا کردم با گروه هوران به عنوان نوازنده مهمان یک همکاری ای داشته باشم و قطعه ای را با آن ها ساز زدم، هم دف نوازی داشتم هم دایره. قطعه ای طولانی و بسیار زیبا بود با سرپرستی آقای بهروز قهاری که خودشان از نوازندگان چیره دست سازهای کوبه ای هستند به خوبی به اجرا درآمد. خوشبختانه همکاری خوبی با این گروه شکل گرفت اما متاسفانه کسی که به عنوان تهیه کننده آن کار بود و ربطی هم به اعضای گروه موسیقی نداشت فوق العاده نامهربان برخورد کردند و به تعهدهایی که داده بودند عمل نکردند و ناپدید شدند.

 

تهامی ادامه داد: من علی رغم اینکه آن روزها درگیر فیلمبرداری یک کار سینمایی بودم ولی همکاری ام را با گروه حفظ می کردم و در دیرترین ساعت ها هم سعی می کردم در جلسات گروه حضور داشته باشم اما متاسفانه برخورد درستی با اعضای گروه شکل نگرفت. برای من کار، آقای بهروز قهاری و تک تک افرادی که تلاش می کردند به بهترین شکل کار را اجرا کنند ارزش داشت ولی دوستان کنسرت گذار مطلقا به تعهداتی که داده بودند عمل نکردند. این نیز بگذرد.

 

بازیگر مجموعه تلویزیونی « زیر تیغ» تصریح کرد: خیلی دوست دارم بتوانم در بخش کوبه ای هر کاری شرکت داشته باشم ولی شاید مقداری روی بخش آوازخوانی و خوانندگی متمرکز شوم. پاییز سال گذشته منصور ضابطیان مجری و کارگردان برنامه رادیو هفت پیشنهادی به من دادند که خیلی وسوسه انگیز بود؛ اجرای یک ترانه قدیمی که توسط ویگن خوانده شده بود و حال مجوز آن برای این برنامه گرفته شده بود. با یک تنظیم مجدد توسط آقای نیکان و خواندن من این ترانه به اجرا درآمد و اولین روز مهر از شبکه آموزش پخش شد. کاری بود به اسم «نسیم خزان» که خیلی دوست داشتم و علاقمندم این همکاری در اولین فرصت ادامه پیدا کند.

 

کوروش تهامی در کنسرت موسیقی گروه هوران

 

این نوازنده دف در گروه «هوران» اذعان داشت: موسیقی همیشه یکی از دغدغه های من بوده است و پیش از آنکه وارد حرفه بازیگری شوم موسیقی را دنبال می کردم و خیلی دوست داشتم، اصولا فکر می کنم بدون هنر و بدون موسیقی نمی شود زندگی کرد، به هر حال باید درگیر یک هنری بود تا بتوانیم از این روزمرگی ها فاصله بگیریم و خودمان را دور کنیم که به نظر من بهترین ابزار می تواند هنر باشد. موسیقی شاید یکی از بی واسطه ترین هنرها است که کمترین ابزار را برای ارتباط برقرار کردن دارد و بیشتر تلاش و بیان حس درونی است که انتقال پیدا می کند و در لحظه بیان می شود.

 

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» در پایان خاطر نشان کرد: من به یک سبک تلفیقی فکر می کنم و تلاشم این است که بتوانم یک سبک تلفیقی را داشته باشم. دوستان دیگری هم طی این سال ها این سبک را تجربه کرده اند و برخی از آن ها نیز خیلی موفق بوده اند، من هم تلاش می کنم بتوانم این سبک تلفیقی را یعنی موسیقی پاپ را با سنتی با نوع نگاه و اجرای خودم داشته باشم که امیدوارم بتوانم موفق عمل کنم.

 

 انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.