شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

در مراسم سالانه کانون کارگردانان خانه تئاتر صورت گرفت/

تقدیر از هما روستا به یاد حمید سمندریان

هما روستا و حمید سمندریان در مراسم نهمین شب بازیگر تئاتر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ مراسم سالانه کانون کارگردانان خانه تئاتر با معرفی برترین کارگردان های جوان در سال 91 و تقدیر از هما روستا به یاد حمید سمندریان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، مراسم سالنه هیئت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر شب گذشته در «تالار هنر» برگزار شد، در این مراسم تندیس ویژه کانون به یاد حمید سمندریان به هما روستا هنرمند ارزنده تئاتر ایران اهدا شد.

 

هما روستا، همسر زنده یاد سمندریان پس از رونمایی از کتاب کانون ویژه حمید سمندریان و دریافت جلد نخست این کتاب و تندیس ویژه استاد سمندریان، گفت:امشب از لحظه ای که وارد سالن شدم تحت تأثیر هستم، اما سعی دارم خودم را پیدا کنم.

 

وی ادامه داد: من و هنرجویان سمندریان و همه ما همواره به یاد سمندریان هستیم،  از همکارانم تشکر می کنم که با برگزاری مراسمی از این دست یاد او را زنده نگه داشته و اجازه نمی دهند سمندریان از خاطر برود.

 

در ادامه این برنامه، گزارش عملکرد یک ساله کانون کارگردانان، توسط افسانه ماهیان از اعضای این هیئت مدیره که اجرای برنامه را برعهده داشت، ارائه شد.

 

طبق این گزارش، یوسف با پیری برای کارگردانی نمایش «ویران»، احسان شایانفر برای نمایش «زندگی آقای صیاد»، سوگول قلاتیان برای نمایش «پروانه های غمگین...»، غزل اسکندر نژاد برای نمایش «مرده ریگ»، سما موسوی برای نمایش «سفر زمستانی و یک داستان بی ربط»، جابر رمضانی برای نمایش «اسکیس»، مریم شوقی برای نمایش «دختران ننه دریا»، محمد مساوات برای نمایش «بازی خانه قیاس الدین مع الفارق» و اشکان خلیل نژاد برای نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» به عنوان هنرمندان برگزیده سال 91از سوی کانون کارگردان خانه تئاتر معرفی شدند.

 

گفتنی است در این مراسم تصاویری از حمید سمندریان و با صدای خسرو شکیبایی پخش شد، همچنین در این مراسم با یادی از سعدی افشار اعلام شد که گالری محسن که در برپایی این مراسم مشارکت داشته است، بخشی از هزینه درمان سعدی افشار را متقبل شد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.