شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶

/جشنواره هنرجویان آموزشگاه های سینمایی/

معیریان: ارزیابی دقیق هنرجویان، دستاورد مثبت جشنواره آموزشگاه‌ها است

جلال معیریان

جلال‌الدین معیریان گفت: هنرجو با امید و علاقه در جشنواره آموزشگاه‌ها شرکت می‌کند و انتظار دارد مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد. اگر چنانچه این ارزشگذاری‌ها، بر اساس روابط باشد، جشنواره دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مدیر مرکز آموزشگاه گریم در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی کشور، به ارزیابی چنین جشنواره‌ای اشاره کرد و گفت: جشنواره باید موجب تشویق و رقابت مثبت و بالابردن سطح فرهنگ و هنر در هر رشته‌ای باشد. این موارد از اهداف جشنواره بوده و هست ولی زمانی که جشنواره اسیر روابط و اخلاق و رفتارهای غیرحرفه‌ای شود، به آن امیدی نیست چنانچه جشنواره‌های متعددی هر ساله برگزار می شود که قضاوت تحت تاثیر روابط قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که جشنواره بحث ارزیابی هنرجویان است، گفت: هنرجو با امید و علاقه در جشنواره شرکت می‌کند و انتظار دارد مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد اگر چنانچه این ارزشگذاری‌ها بر اساس روابط باشد جشنواره دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

معیریان اظهار داشت: امیدواریم جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی مسیری منطقی و درست را طی کند که اگر چنین شود، عالی‌ترین کاری است که تاکنون برای آموزشگاه‌ها انجام شده است.

مدیر مرکز آموزشگاه گریم برگزاری این جشنواره را سبب‌ساز ارتقای سطح فرهنگ و هنر دانست و اظهار داشت: در این جشنواره هنرجویان و سینماگران و خلاقیت ها شناخته می‌شوند. همچنین این جشنواره به سطح فرهنگ و هنر کمک می‌کند و موجب ایجاد رقابت در بین هنرجویان می‌شود.

وی آینده خوبی برای جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی ترسیم کرد و افزود: اگر این جشنواره مسیر درست را طی کند، موجب ایجاد رقابت‌های مثبت و نتایج بهتر خواهد شد.

مدیر مرکز آموزشگاه  گریم به نتایج و بازدهی بهتر آموزش‌ها در آموزشگاه‌های آزاد سینمایی اشاره کرد و گفت: آموزشگاه گریم برای اولین بار زیر نظر وزارت ارشاد در سال 72 تاسیس شده است که به طور متوسط در هر دوره سه ماهه، 100 هنرجو مشغول به فراگیری آموزش هستند و سالیانه 400 هنرجو در آن آموزش می‌بینند.

وی تأکید کرد: تا به امروز 120 چهره‌پرداز از این آموزشگاه تحویل سینمای ایران و جهان شده است.

انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و سمعی و بصری کشور با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و موسسه امور جشنواره‌های فیلم، نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را از 20 تا 27 تیر در سالن همایش خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.




انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.