شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

تهیه کننده کنسرت نمایش «مجنون آن لیلی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«سینما» ابزاری گفتمانی است/ نیاز است تا هنرمندان تنها به فکر «گیشه» نباشند و از این «ابزار گفتمانی» بهره برداری درست کنند

ساسان سالور

سینماپرس: ساسان سالور تهیه کننده سینما که برای اولین بار وارد مدیومی جدید شده و تهیه کنندگی کنسرت نمایش «مجنون آن لیلی» را بر عهده دارد گفت: متأسفانه در حوزه تئاتر بعضاً شاهد این اتفاق هستیم که احترام به حوزه ادبیات رعایت نمی شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ساکن سرزمین سکوت» و «هایلایت» در پاسخ به این پرسش که چطور بعد از سال ها کار در سینما تصمیم گرفتید وارد عرصه ای جدید بشوید و تهیه کنندگی یک کنسرت نمایش را بر عهده بگیرید اظهار داشت: وقتی طرح این کنسرت نمایش را به دفترم آوردند و آن را خواندم بسیار لذت بردم؛ «مجنون آن لیلی» هم آغوشی ادبیات، موسیقی و تئاتر است.

وی سپس با بیان اینکه متأسفانه در حوزه تئاتر بعضاً شاهد این اتفاق هستیم که احترام به حوزه ادبیات رعایت نمی شود تصریح کرد: این بسیار مهم است که ما به عنوان افرادی فرهنگی وقتی عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشیم به مقوله بسیار مهم ادبیات توجه ویژه داشته باشیم و حرمت آن را رعایت کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و تأثیرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشیم.

سالور خاطرنشان کرد: «مجنون آن لیلی» علاوه بر توجه ویژه به هنر و ادبیات ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان خود برقرار می کند. در واقع این اثر قابلیت آن را دارد که هم مخاطبان خاص و هم مخاطبان عام را به سوی خود جذب کند. من امیدوارم اهالی رسانه در تبلیغات این کنسرت نمایش به کمک ما بیاید و مردم را تشویق کنند تا به تماشای این اثر خاص بنشینند.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که قاعدتاً برای شما به عنوان یک سرمایه گذار و تهیه کننده بازگشت سرمایه بسیار حائز اهمیت است و آیا فکر می کنید این کنسرت نمایش می تواند بازگشت مالی خوبی داشته باشد یا خیر متذکر شد: در این پروژه هرگز به بازگشت سرمایه فکر نکردم! قاعدتاً بخشی از ماجرا در تولید هر اثر فرهنگی و هنری گیشه و بازگشت سرمایه است اما ما مسائل بزرگتری در ذهن مان است و می خواهیم در حوزه فرهنگ و ادبیات و موسیقی اتفاق نوینی را رقم بزنیم.

وی تأکید کرد: ما می خواهیم یک مجموعه فرهنگی و هنری را در آینده جلو ببریم. ما نمی خواهیم مخاطب جدی این نوع کارهای فرهنگی به واسطه کم کاری با این آثار قهر کند. این کارها برای بخش فرهنگی جامعه که قشر فرهیخته تر را شامل می شود است و مخاطب هدف ما این ها هستند. اگر ما بتوانیم این قشر را مجذوب کارهای خود کنیم برنده شده ایم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بدرود بغداد» و «تمشک» متذکر شد: برای مخاطب عام کالاهای فرهنگی زیادی در سینما و تئاتر وجود دارد. من تلاش دارم در آینده نزدیک اتفاق ویژه تری را رقم بزنم که به این مدل نگاه ها توجه شود.

این سینماگر تصریح کرد: حرفه اصلی بنده سینما است و به عنوان یک تهیه کننده جدی سینما این نکته را عرض می کنم که سال آینده قطعاً مخاطبان فیلم های کمدی را پس می زنند و دنبال فرهنگ می روند. سینما ابزاری گفتمانی است و تئاتر و موسیقی نیز چنین ویژگی دارند و از این رو نیاز است تا هنرمندان تنها به فکر گیشه نباشند و از این ابزار گفتمانی بهره برداری درست کنند.

سالور با ذکر این نکته که ما دنبال اتفاق عجیب غریب نیستیم اظهار داشت: این مدل کارها مثل فیلم های اجتماعی در مقابل فیلم های طنز هستند. این کارها برای قشر خواص تر است و قشر خاصی را هدف قرار می دهد. ما در امتداد همین اتفاق قرار است در شاخه های مختلف فرهنگ و هنر کارهای دیگر انجام دهیم که در حال آماده کردن پروپوزال آن هستیم.

گفتنی است؛ کنسرت نمایش «مجنون آن لیلی» از ۵ اردیبهشت تا ۴ خرداد در تالار حافظ به روی صحنه می رود. طراحی و کارگردانی این اثر را پیمان خازنی بر عهده دارد و عمار تفتی، ملیکا شهاب و... از جمله بازیگران آن هستند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روزی روزگاری جایی توی این دیر مکافات، همای سعادت بال‌هاشو باز کرد و قصه‌ی عشق ساز کرد. به یه مکتب خونه رسید، نظر کرد. رو شونه‌ی لیلی نشست، مجنونو در به در کرد. اما...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.