یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

وزیر ارشاد:

موضوع «غزه» مساله ‌اول «نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» امسال بود!

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه قرآن کریم، از حضور ۲ و نیم‌ میلیون نفر بازدیدکننده در ۱۰ شب اول سی‌ و یکمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید سیدابراهیم رئیسی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره‌ی نمایشگاه امسال توضیحاتی ارائه داد و گفت: تصور اولیه این بود که نمایشگاه امسال به واسطه برگزاری در ایام نوروز دچار ریزش مخاطب شود اما با وجود آغاز نمایشگاه همزمان با بهار طبیعت مردم در این دوره از نمایشگاه حضور بسیار قوی و پرنشاطی داشتند و آمارهای دقیق همکاران من نشان می‌دهد که تا امروز نزدیک به دو و نیم میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل با حضور ۲۸ کشور به انجام فعالیت‌هایش پرداخت، در این بخشِ نمایشگاه اقدامات فاخر و ارزنده‌ای انجام شد که از جمله آن می‌توان به نشست میان نخبگان کشورهای اسلامی اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: موضوع غزه مساله ‌اول نمایشگاه امسال بود، مقاومت گسترده‌ای که شاهدش بودیم براساس فرهنگ قرآنی شکل گرفته است که تلاش شد در نمایشگاه به خوبی به آن پرداخته شود.

اسماعیلی تصریح کرد: بخش پوشش‌های اسلامی نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و موجب شد با ازدحام مخاطبان روبه‌رو شویم که نشان می‌دهد چقدر نیاز است سکوهای دائمی عرضه لباس را گسترش دهیم؛ البته باید توجه داشت در سیاست های وزارت فرهنگ این موضوع در دستور کار است و ان‌شاءالله انجام خواهد گرفت.

‌وی افزود: در نمایشگاه امسال قرآن کریم، بخشی نیز به کودکان و نوجوانان تخصیص یافته بود، همچنین بحث خانواده در نمایشگاه امسال موضوع محوری بود؛ خانواده نقطه قوت فرهنگ دینی و ایرانی ـ اسلامی ماست و به خوبی در این نمایشگاه شاهد حضور خانواده‌ها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.