دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

وزیر ارشاد:

صورت خوشی ندارد که در قلب جهان اسلام ۳۰ هزار فلسطینی، کودک و زن بیگناه کشته شوند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس فوق‌العاده وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی دنبال ترغیب کشورهای عضو سازمان به اتخاذ مواضع عملی در قبال بحران غزه بود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی پس از بازگشت از ترکیه اظهار داشت: اجلاس فوق‌العاده وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به میزبانی ترکیه برگزار شد و تقریبا نزدیک به ۳۰ وزیر در این اجلاس شرکت کرده بودند و بقیه کشورها هم حضوری قوی در آن داشتند.

شاهد یک نوع انفعال عملی هستیم

وی افزود: فضای کار جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس ترغیب کشورهای عضو سازمان به اتخاذ مواضع عملی در موضوع بحران غزه است. در این بیش از ۱۲۰ روزی که از این اتفاق می‌گذرد شاهد یک نوع انفعال عملی هستیم و صورت خوشی ندارد که در قلب جهان اسلام، ۳۰ هزار فلسطینی، کودک و زن بیگناه کشته شوند و موضوع، در حد برخی جلسات و ابراز همدردی‌ها جمع‌بندی شود.

صورت خوشی ندارد که در قلب جهان اسلام، ۳۰ هزار فلسطینی، کودک و زن بیگناه کشته شوند

اسماعیلی تاکید کرد: حتما نیاز به این دارد که از رژیم صهیونیستی حداقل تاوان را در عرصه بین‌المللی گرفت و این تاوان، دستکم قطع کامل مناسبات اقتصادی و سیاسی و استفاده از همه اهرم‌های بین المللی برای انزوای این رژیم جنایتکار است.

وی خاطرنشان کرد: در روسیه و جنگ با اکراین چه اتفاقاتی افتاد؟ در کمترین فاصله از همه ابزارهای جهانی استفاده کردند؛ بحث ممنوعیت حضور روس‌ها در مسابقات جام جهانی و المپیک. در همه عرصه‌ها، مجامع جهانی این انزوا را برقرار کردند و این اتفاق وحشتناک مستمر رخ می‌دهد و حداقل جهان اسلام واکنش متناسبی را از خود بروز نداده است.

در این اجلاس تاکید کردم که مردم کشورهای اسلامی با نگرانی تحولات را دنبال می‌کنند و از این انفعال، حتما ناراحت و نگران هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این اجلاس تاکید کردم که مردم کشورهای اسلامی با نگرانی تحولات را دنبال می‌کنند و از این انفعال، حتما ناراحت و نگران هستند.

اسماعیلی اظهار داشت :انشاءالله این اجلاس بتواند گام نوینی برای یک حرکت قوی در حوزه اطلاع‌رسانی در این مضووع باشد و همچنین حرکت جمعی جدید برای هم‌افزایی خبری و رسانه‌ای اتفاق بیفتد.

وی همچنین گفت: دیدارهای دو جانبه‌ای هم که با کشورهای مختلف داشتیم با همین نگاه بود که بتوانیم این فضا را شکل دهیم. امیدواریم از این تحرکات دیپلماسی رسانه‌ای و فرهنگی بیشتر شود و جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی خود را برای هر گونه میزبانی برای اجلاس‌های بعدی در این خصوص و همچنین انجام اقدامات تحول‌آفرین در این موضوع را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.