شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

کارگردان «پرویز خان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:؛

خوشحالم که «پرویز خان» به عنوان یک فیلم انگیزشی توانسته ضمن داشتن پایان خوش به اثرگذاری برسد

نشست خبری فیلم پرویز خان

سینماپرس: علی ثقفی کارگردان فیلم تحسین شده «پرویز خان» که پیش از این در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد و یکی از آثار اکران نوروز ۱۴۰۳ است گفت: بنده معتقدم اگر روحیه زنده یاد دهداری به مردم منتقل شود می توان اتفاقات خوبی را رقم زد تا نام پر افتخار ایران در جای جای جهان و در حوزه ها و رشته های مختلف همواره بدرخشد.

این فیلمساز جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امیدوارم مسئولان سازمان سینمایی اکران افطار تا سحر را در دستور کار قرار دهند چرا که این اتفاق می تواند به فروش فیلم ها کمک شایانی کند و باعث رونق سینماها در اکران نوروزی که مقارن با ماه مبارک رمضان شده شود.

وی در همین راستا ادامه داد: سال های متمادی اکران افطار تا سحر در ایام ماه مبارک رمضان وجود داشت و باعث فروش بالای فیلم ها شده بود. بنده معتقدم مدیران سینمایی باید تمهیدات ویژه ای را در نظر بگیرند و حیف است که در این ایام از این فرصت استفاده بهینه را نداشته باشیم. ما نباید فراموش کنیم که در بسیاری از کشورهای مسلمان همجوار از افطار تا سحر شهرها زنده است و رونق دارد. در واقع ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورها بیشتر جشن است و امیدوارم با تدبیر مسئولان ذیربط این رونق در کشور ما هم رخ بدهد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه «پرویز خان» با استقبال بی نظیری از سوی تمامی طیف ها و قومیت ها روبرو شد یادآور شد: یکی دیگر از اتفاقات جالب این بود که وقتی در حوزه هنری با طیفی از مخاطبان خاص که از بسیج دانشجویی آمده بودند به تماشای فیلم نشستیم یا در سینماهایی مانند هدیش مال و کوروش مال فیلم اکران داشت همه واکنش ها نسبت به فیلم مثبت بود. در واقع مخاطبان از همه دسته های فکری و طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی از سینماهای پایین شهر گرفته تا بالای شهر واکنش خوبی نسبت به فیلم داشتند به خصوص زمانی که داستان فیلم وارد بازی فوتبال می شد با زدن گل توسط ایران همه سالن به وجد آمده و دست می زدند.

ثقفی تأکید کرد: «پرویزخان» عرق ملی را در مخاطب بیدار می کند قطعاً توجه به هویت ملی و عرق ملی و عشق به میهن جزو نکاتی است که در همه افراد با هر دیدگاه و تفکری وجود دارد. من حتی واکنش های بسیار خوبی از سینماهای شهرستان ها داشتم و خوشحالم که عموم مردم از تماشای فیلم رضایت داشتند و امیدوارم در ایام اکران هم بتوانیم با استقبال خوبی از سوی مردم عزیز ایران روبرو شویم.

کارگردان «پرویز خان» خاطرنشان کرد: یک زمانی مد شده بود اگر فیلمی پایان خوش داشت از نظر مخاطبان فیلم بدی بود در صورتی که ما شاهد هستیم آمریکا فیلم های زیادی با پایان خوش می سازد و اتفاقا انگیزشی است و با استقبال مخاطبان خاص خود هم روبرو می شود؛ همیشه من این پرسش را داشتم چرا باید فیلم انگیزشی از آمریکا به دنیا پخش شود؟ چرا ایران نتواند این کار را بکند؟ امروز خوشحالم که «پرویز خان» به عنوان یک فیلم انگیزشی توانسته ضمن داشتن پایان خوش به اثرگذاری برسد و با استقبال مردم هم روبرو شود.

ثقفی یادآور شد: قصه ما واقعی است؛ کاری که جناب دهداری کرده، با ایمانی که داشته قطعا مخاطب را تکان می دهد. او وجب به وجب کوچه و خیابان ها را گشته تا بازیکنانی را پیدا کرده که بدل به ستاره های فوتبال ایران شدند. او ضمن توجه به جوانگرایی ایمان داشته که ایرانی می تواند بهترین باشد و این شعار خود را عملی کرده و باعث شکوفایی نسلی از فوتبالیست ها شده که شاید اگر او نبود هرگز کشف نمی شدند و استعدادهای شان شکوفا نمی شد.

وی متذکر شد: شاید چون این قصه واقعی است مخاطب خود را به وجد می آورد! مخاطب وقتی می بیند که زنده یاد دهداری چگونه با عزم و ایمانی راسخ این جوانان را گرد هم جمع می کند و برای حضورشان می جنگد به وجد می آید. بدیهی است این جوانان هم به دلیل آنکه در مکتب بزرگمردی مانند آقای دهداری پرورش پیدا کرده بودند توانستند در تیم ملی ماندگار شوند. ما هیچ وقت نمی توانیم در بازی ایران و استرالیا حرکت عابدزاده که با یک دست توپ را می گیرد فراموش کنیم و این نوستالژی ها را به فیلم «پرویز خان» هم وارد کردیم.

ثقفی تصریح کرد: بنده معتقدم اگر روحیه زنده یاد دهداری به مردم منتقل شود می توان اتفاقات خوبی را رقم زد تا نام پر افتخار ایران در جای جای جهان و در حوزه ها و رشته های مختلف همواره بدرخشد.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو افزود: من «پرویز خان» را به صورت دلی ساختم و هیچ سفارشی برای تولید این اثر در کار نبوده و از سازمان اوج تشکر می کنم که هرگز مرا مجبور به کاری نکردند و گفتند هرطور که دوست داری کار کن! بی تردید این رفتار خیلی حرفه ای است و نشان می دهد که آن ها در تولید فیلم بسیار باتجربه هستند و نحوه برخورد با یک فیلمساز را می دانند و او را محدود نمی کنند. همین باعث می شود تا فیلمساز بدون سفارش بتواند اثری را خلق کند که با ذائقه مردم جور باشد. من یقین دارم «پرویز خان» حتی در اکران جهانی هم می تواند موفق باشد و حداقل ایرانی های خارج از کشور از این فیلم استقبال خواهند کرد. حتی این فیلم می تواند نمونه یک فیلم انگیزشی برای هر تیم ورزشی در جای جای دنیا باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.