سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

«محسن محسنی‌نسب» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

آثاری که به اسم «کمدی» روانه اکران می‌شوند «لودگی» هستند/ برخی فیلم‌ها به «فیلمفارسی‌های کاباره‌ای» تنه می‌زنند!

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان پیشکسوت سینما در خصوص معضل هجمه سینمای کمدی به سبک زندگی ایرانی-اسلامی و زیر سوأل بردن فرهنگ ملی و هویت بومی اظهار داشت: برخی از این فیلم ها ماقبل سینمای پیش از انقلاب هستند و متأسفانه به فیلمفارسی های کاباره ای تنه می زنند؛ طبیعی است در این شرایط سینمای متفکر و فاخر سقوط می کند و کارگردان مورد احترامی مانند عیاری نیز سوار موج می شود و در آن زمینه حرکت می کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شاخ کرگدن» و «شانه دوست» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بدیهی است وقتی تصمیم گیران برای نمایش فیلم ها افراد فرهنگی نیستند و مالکین سینما دخالت جدی در اکران فیلم ها دارند وضعیت از این بهتر هم نمی شود و به جای توجه به ژانرهای متعدد فیلم هایی مورد توجه قرار می گیرند که هیچ توجهی به مقوله مهم فرهنگ سازی ندارند و اغلب بدون هرگونه مطالعه و تحقیقی تولید شده اند.

وی سپس با بیان اینکه آثاری که به اسم کمدی روانه اکران می شوند لودگی صرف هستند تصریح کرد: ما در کشورمان پیش از این شاهد تولید فیلم های کمدی فاخری بودیم که متأسفانه سال ها است نمونه آن ها را نمی بینیم. فیلم های کمدی در گذشته توأم با احترام به مخاطب تولید می شدند اما امروزه آثاری که به اسم کمدی تولید و اکران می شوند آثاری لوده اند و تنها تلاش شان این است که برخی جوک های دورهمی که در برخی محافل مطرح می شوند را به تصویر بکشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: برخی از این فیلم ها ماقبل سینمای پیش از انقلاب هستند و متأسفانه به فیلمفارسی های کاباره ای تنه می زنند؛ طبیعی است در این شرایط سینمای متفکر و فاخر سقوط می کند و کارگردان مورد احترامی مانند عیاری نیز سوار موج می شود و در آن زمینه حرکت می کند.

محسنی نسب تأکید کرد: در این وانفسا مشخص است که سینمای جدی و رزمی و ورزشی مهجور می مانند. شاید علتش این است که برخی مدیران بیش از اینکه مسئول باشند، رئیس هستند! شاید آن ها نمی دانند این قبیل آثار چه صدمه جدی به فرهنگ ملی و سبک زندگی ایرانی-اسلامی وارد می کند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امروزه بخش اعظمی از مردم به سینما نمی روند. واکنش جامعه به نگاهی که سینماداران به فیلم و سینما دارند مثبت نیست. جامعه ما را به عنوان مطرب نگاه می کند؛ ما در نزد افکار عمومی مانند کسانی محسوب می شویم که چرخ و فلک در کوچه و خیابان اجاره می دهند. آثار متفکر در سینمای ما نمایش داده نمی شود. حتی تیزرهای این فیلم های محبوب مدیران و سینماداران گویا است که بر اساس لودگی و دورهمی تولید شده اند. تا این ها درست نشود و نمایش فیلم ها کنترل نشود قطعا وضعیت سینمای کشور بهبود پیدا نخواهد کرد و ما بیشتر و بیشتر به قهقرا می رویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.