سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

«محسن شایان فر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیران رسانه ملی زمانی می‌توانند عملکرد درستی داشته باشند که از امسال به فکر مناسبت‌های سال آینده باشند و تولیدات را سفارش دهند

محسن شایانفر در نوزدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص جای خالی تولیدات مناسب مناسبتی در رسانه ملی گفت: ما طی سال های اخیر با جامعه ای روبرو هستیم که سیاسی شده است! بخشی از مردم رسانه ملی را دنبال نمی کنند و گویا مدیران رسانه ملی هم میزان مخاطب برایشان چندان اهمیتی ندارد و به همین علت رو به تولید آثار مخاطب جذب کن نمی آورند.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «خسته دلان» و «مسافر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: سال ها قبل مدیران و مسئولان رسانه ملی ضرورت مناسبت ها به ویژه مناسبت مهم و ارزشمند ماه مبارک رمضان را درک می کردند و برنامه های خوبی برای این ایام می ساختند که مورد توجه مردم قرار می گرفت. برنامه هایی که بسیار اثرگذار بود و باعث می شد مردم با جان و دل به تماشایش بنشینند.

وی در همین راستا ادامه داد: در آن روزگار از فرصت مناسبت ها به خوبی بهره برداری می شد تا مردم جذب رسانه ملی شوند؛ البته نکته مهم دیگری هم که وجود دارد این است که عمده مردم کشور ما در ایام ماه مبارک رمضان ماهواره ها را در این ایام دنبال نمی کنند و تمرکزشان روی تلویزیون است چرا که این ماه سرشار از معنویت است و خلق و خو و ادبیات دینی مردم تغییر زیادی می کند.

این تهیه کننده سپس با بیان اینکه به تدریج مسئولان حس و نگاه شان نسبت به آثار مناسبتی و تأثیر این آثار روی عموم افراد جامعه کمرنگ شد اظهار داشت: رفته رفته موضوع مناسبت سازی در رسانه ملی بی اثر شد و برای همین هم مدتی است ما در مناسبت ها یا با آثار تکراری روبرو می شویم و یا آثاری که تولید می شوند به دلیل فقدان نگاه عمیق و اثربخش آن نتیجه ای را که باید داشته باشند ندارند.

شایان فر تصریح کرد: اتاق فکر در رسانه ملی وجود ندارد و همه چیز علی السویه شده است؛ از سوی دیگر متأسفانه ما طی سال های اخیر با جامعه ای روبرو هستیم که سیاسی شده است! بخشی از مردم رسانه ملی را دنبال نمی کنند و گویا مدیران رسانه ملی هم میزان مخاطب برایشان چندان اهمیتی ندارد و به همین علت رو به تولید آثار مخاطب جذب کن نمی آورند.

وی یادآور شد: من چند سال قبل سریال «ملکوت» را برای پخش در ماه مبارک رمضان تولید کردم که در آن روزگار بسیار مورد اقبال عمومی واقع شد. به خاطر می آورم از ماه ها قبل از رمضان در رسانه ملی ستاد تشکیل دادند برای این کار! یعنی آن زمان کار مناسبتی برایشان بسیار با اهمیت بود. همین اتفاق باعث شد سریالی ساخته شود که عموم جامعه از آن استقبال کردند و این سریال بارها پخش شد و مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب برهنه» و «بالاتر از خطر» یکی دیگر از علل عدم موفقیت سریال ها و برنامه های مناسبتی طی سال های اخیر را عدم تمرکز کافی روی فیلمنامه و محتوای این آثار برشمرد و متذکر شد: یک سریال یا برنامه زمانی می تواند موفق شود که زمان مناسبی برای نگارش و تولید در اختیار داشته باشد تا به صورت باری به هر جهت به تولید نرسد. مدیران رسانه ملی زمانی می توانند عملکرد درستی داشته باشند که از امسال به فکر مناسبت های سال آینده باشند و تولیدات را سفارش دهند.

شایان فر در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران رسانه ملی باید چهره های محبوب مردم را به سریال ها و برنامه ها بیاورند. ما باید بدانیم تأثیر یک اثر نمایشی روی جامعه بسیار بیشتر از یک سخنرانی و... است و باید از این فرصت استفاده بهینه کنیم و اهداف کلان مورد نظر مسئولان را در قالب آثار جذاب به مردم ارائه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.