پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

حاشیه نگاری روز هفتم از بخش ملی «چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»؛

از حال و هوای فوتبالی «خانه جشنواره» تا حضور «وزیر ارشاد» و برگزاری «مراسم افتتاحیه بخش بین الملل» برای غرفه‌های بعضا خالی!

بین الملل فیلم فجر

سینماپرس: هفتمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌ فجر نیز همچون روزهای گذشته با حواشی خاص خود همراه بود.

به گزارش سینماپرس هفتمین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در خانه جشنواره 3 فیلم به نمایش درآمد. «آسمان غرب» ساخته محمد عسگری، «ملکه آلیشون» ساخته ابراهیم نوآورمحمد و «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی عنوان این آثار بود.

سوای نظر از کیفیت پایان آثار به نمایش گذاشته شده در این روز قطعا جلب‌ترین اتفاق رقم خورده در هفتمین روز برگزاری چهل‌ و دومین جشنواره فیلم فجر را می‌توان میزبانی برج میلاد تهران از یک اکران ویژه برای اصحاب رسانه دانست! بر این اساس در پی همزمانی بازی حساس ایران و قطر در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، سانس سوم اکران‌های سالن رسانه‌ها، به‌ پخش زنده این مسابقه بر روی پرده اختصاص داشت و موجب شد تا اصحاب رسانه باردیگر به تماشای جمعی یک رقابت فوتبالی حساس در فضای جشنواره فجر بنشینند.

از جذابیت‌های این اکران می‌توان به حضور سرزده و شاد اهالی سینما و رسانه در کنار یکدیگر اشاره نمود که با در دست گرفتن پرچم پرافتخار کشورمان ۹۰ دقیقه یک صدا تیم ملی را مورد تشویق قرار دادند؛ اکرانی پر هیجان که با حضور «دکتر محمدمهری اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره، سخنگوی دولت و… در کنار اصحاب رسانه همراه بود و که اگر چه در انتها با شکست تیم فوتبال ایران ذایقه بسیاری تلخ گردید؛ اما موجب شد تا عده ای از اهالی رسانه به شوخی نمایش این مسابقه فوتبال را مهمترین اکران جشنواره چهل و دوم تا روز هفتم این رویداد برشمردند!

اما از دیگر اتفاقات روز هفتم جشنواره می‌توان به سکوت ادامه‌دار دبیرخانه این رویداد در باب اسامی منتشر شده به عنوان هیات داوران فجر چهل و دوم اشاره نمود. این در حالی است که یکی‌ از اهالی خانه سینما که سال گذشته هم اسامی داوران جشنواره را پیش از اعلام رسمی روابط عمومی جشنواره لو داده بود روز گذشته با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود نوشت: «کی فکر می کرد یه روزی اطلاعات بدیهی بشه فوق محرمانه، تاپ سیکرت، طبقه بندی شده!؟» او در ذیل این متن نوشت: شتابزده، عینک دودی، هیس…، تهران ۱۵۰۰، کمدی انسانی، دانشکده صدا و سیما و عبدالحمید قدریان!

انتشار این استوری بازتاب گسترده ای در بین اهالی رسانه حاضر در خانه جشنواره داشت و خبرنگاران با این برداشت را داشتند که مهدی فخیم زاده، محمدحسین لطیفی، پوران درخشنده، بهرام عظیمی، محمدهادی کریمی، شهاب اسفندیاری و عبدالحمید قدریان ۷ داوری هستند که آثار این دوره جشنواره را ارزیابی می کنند!

همچنین یکی دیگر از حواشی هفتمین روز از فجر چهل و دوم را می‌توان برگزاری مراسم افتتاحیه بخش «بازار بین الملل» دانست. مراسمی که با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و… برگزار شد و در این میان ضعف متولیان این بخش از جشنواره و کم‌کاری ایشان موجب شد تا مخاطبان با تعداد زیادی غرفه خالیو بدون حضور پخش کنندگان شاخص خارجی در این مراسم مواجه شوند.

البته حواشی پیرامونی بازدید «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» از محل برگزاری «چهل و دومین جشنواره فیلم فجر» به همین امور خلاصه نشد و وعده ایشان مبنی بر راه‌اندازی خانه جشنواره‌ها در پنجاهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان خبرسازترین سخن منتشر شده در روز هفتم از جشنواره امسال دانست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.