جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

کارگردان «پرویر خان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

با حسی عجیب فیلمنامه «پرویز خان» را نوشتم/ حسی که داشتم شبیه زمانی بود که بازی تیم ملی را می‌بینم!

فیلم سینمایی «پرویز خان»

سینماپرس: علی ثقفی کارگردان فیلم تحسین شده «پرویز خان» که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جناب پورصمیمی با توجه به تجربه و مهارتی که دارند گزینه مناسبی برای این نقش بودند.

این فیلمساز جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص دلیل انتخاب سعید پورصمیمی برای ایفای نقش پرویز دهداری گفت: شباهت آقای پورصمیمی بازنده یاد دهداری زیاد نبود؛ اما از آنجا که این نقش سخت بود برای من مهم بود بازیگری ایفاگر آن باشد که بتواند پیچیدگی های کاراکتر دهداری را به درستی به تصویر بکشد و قطعا جناب پورصمیمی با توجه به تجربه و مهارتی که دارند گزینه مناسبی برای این نقش بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید «پرویزخان» می تواند در گیشه هم موفق شده و مورد اقبال مردم واقع شود اظهار داشت: من به گیشه این فیلم امید دارم و سعی کردم به احساس مخاطب نزدیک شوم و احساس او را درگیر کنم. بدیهی است اگر مخاطب فیلم را از خود بداند با آن همراه می شود و خود مبلغ تماشای این فیلم خواهد شد.

این سینماگر در خصوص انتقال حسن غرور ملی در فرایند تماشای این اثر سینمایی به مخاطب متذکر شد: شاید باور نکنید که من در زمان نگارش فیلمنامه موسیقی حماسی گوش‌ می کردم! من با حسی عجیب این فیلمنامه را نوشتم؛ حسی که داشتم شبیه زمانی بود که بازی تیم ملی را می بینم و به شدت برانگیخته می شوم! دوست داشتم آن حس را به مخاطب منتقل کنم. من در زمان نگارش فیلمنامه در یک فضای احساسی ملی و در فضای بازی ایران پرتقال و ایران و ولز بودم.

ثقفی درباره منابع تحقیقی این فیلمنامه خاطرنشان کرد: بنده مدت ها از طریق منابع مختلف مشغول جمع آوری اطلاعات در خصوص پرویز دهداری بودم؛ هر چیزی را می دیدم و از افراد مطلع می ‌پرسیدم! حتی کتاب های سیاسی و اجتماعی در خصوص آن سال ها و نقل قول و مصاحبه های مختلف را جمع آوری کردم. من اطلاعات بسیاری به دست آوردم و هر بار که اطلاعاتی جدید پیدا می کردم فیلمنامه را بازنویسی می کردم.

وی در پایان این گفتگو در خصوص اینکه آیا «پرویزخان» را درام ورزشی می داند گفت: منتقدان باید در این خصوص نظر بدهند. بنده نمی‌خواهم چیزی را به اثرم الصاق کنم؛ در واقع من در کار منتقدان دخالت نمی کنم و این عزیزان هستند که باید برداشت خودشان را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.