جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

روح‌الله سهرابی؛

اختلاف نظر هیئت انتخاب «جشنواره فیلم فجر» موجب ارتقا سطح کیفی آثار است!

روح الله سهرابی

سینماپرس: عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت: معدل کیفی آثار در جشنواره امسال اعم از فیلم‌های اول یا سودای سیمرغ نسبت به معدل سال‌های دیگر بالاتر بوده است.

به گزارش سینماپرس، روح الله سهرابی عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر در گفتگوی زنده با برنامه سینما ۴۲ شبکه خبر سیما، گفت: امسال بیش از ۱۰۰ اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودند و از این تعداد حدود ۳۳ اثر به مسابقه سینمای ایران در بخش‌های فیلم‌های اول، سودای سیمرغ و ۴ اثر پویا نمایی به جشنواره راه پیدا کردند.

وی افزود: طبق روال هر سال تقاضای حضور فیلم سازان در جشنواره محسوس بود و هیئت انتخاب به سختی توانستند در حدود دو هفته آثار را دیده و انتخاب کنند.

سهرابی گفت: طبیعی است که شورا یا هیئت انتخاب دارای یک سری اختلاف نظرها و سلایق باشند که همین امر هم موجب ارتقا سطح کیفی آثار است و هم اینکه هر اثری به راحتی وارد همچنین جشنواره مهمی نشده و حقی از کسی ضایع نشود و فیلم‌هایی که شایسته حضور در جشنواره هستند انتخاب شوند.

عضو هیئت انتخاب چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: معدل کیفی آثار در جشنواره امسال اعم از فیلم‌های اول یا فیلم‌های حاضر در سودای سیمرغ نسبت به معدل سال‌های دیگر بالاتر بوده است.

سهرابی گفت: امسال هم فیلم‌هایی که بیرون از جشنواره داریم به لحاظ کیفی قدرت رقابت در جشنواره را داشتند، اما به دلیل محدودیت در جشنواره متاسفانه از این فیلم‌ها استفاده نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.