یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

کارگردان «توچال» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تجربه مدیریت برنامه ریزی بیش از ۹۰ پروژه سینمایی سبب شد تا بتوانم امکانات زیادی را با هزینه اندک برای تولید فیلم در اختیار بگیرم

محمد آهنگرانی

سینماپرس: محمد آهنگرانی کارگردان فیلم سینمایی «توچال» همزمان با اکران این اثر سینمایی گفت: ما در دمای ۴۰ درجه زیر صفر و در شرایطی که اکسیژن هوا بسیار اندک بود و عوامل فیلم مرتب باید زیر اکسیژن می رفتند این اثر را به سرانجام رساندیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تخته گاز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص دلیل تأخیر اکران این اثر سینمایی اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید ساخت «توچال» سال ۱۳۹۸ به پایان رسید و هدف ما این بود که در زمستان همان سال این فیلم را اکران کنیم و حتی زمان اکران هم به ما داده شد اما با شکایت یکی از فیلم ها به شورای صنفی نمایش برای مدت ۲ هفته اکران اثر ما به تعویق افتاد و پس از آن شیوع کرونا موجب تعطیلی سالن های سینما در سراسر کشور شد و در نهایت ما بعد از ۴ سال به اکران امروز سینماها رسیدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه من همین الآن هم از اکران شدن فیلم راضی هستم چرا که می بینم مخاطبان استقبال نسبتاً خوبی از فیلم دارند و خوشبختانه هم مخاطبان و منتقدان فیلم را دوست دارند. برخلاف «تخته گاز» که نقدهای منفی زیادی روی آن نوشته شده بود تاکنون هیچ نقد منفی روی این فیلم نوشته نشده و همین مرا خوشحال می کند.

آهنگرانی سپس با تأکید بر اینکه این اثر سینمایی بر اساس قصه ای واقعی ساخته شده متذکر شد: چند سال قبل دوستی ماجرایی واقعی را برای من تعریف کرد که جرقه نگارش فیلمنامه «توچال» از همانجا در ذهن من شکل گرفت و بلافاصله طرح این فیلم را نوشتم. شاید باور نکنید برای من نتیجه تولید فیلم در گیشه مهم نبود. یعنی اصلاً فیلم ما فیلمی گیشه ای نیست. خوشبختانه دو تن از دوستان سرمایه گذاری فیلم را بر عهده گرفتند و فیلم ساخته شد. شاید باورش سخت باشد که هزینه ساخت «توچال» فقط ۷۰۰ میلیون تومان شد که در همان زمان هم رقمی بسیار اندک محسوب می شد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما بازیگران فیلم را بر اساس نزدیکی شان به کاراکترهای فیلمنامه انتخاب کردیم و هرگز تلاش مان این نبود که بازیگرهای گیشه پسند را به زور در فیلم بگنجانیم. یکی از دلایل ارزان تمام شدن فیلم هم این بود که بنده تجربه مدیریت برنامه ریزی بیش از ۹۰ پروژه سینمایی را در کارنامه ام داشتم و همین سبب شد تا بتوانم امکانات زیادی را با هزینه اندک برای تولید فیلم در اختیار بگیرم.

وی تولید «توچال» را بسیار دشوار برشمرد و در این باره متذکر شد: ما در دمای ۴۰ درجه زیر صفر و در شرایطی که اکسیژن هوا بسیار اندک بود و عوامل فیلم مرتب باید زیر اکسیژن می رفتند این اثر را به سرانجام رساندیم. برای هیچ صحنه ای از جلوه های ویژه بصری بهره نبردیم و این فیلم سخت را با تلاش یکایک عوامل خوب فیلم به اتمام رساندیم.

آهنگرانی در پایان این گفتگو افزود: خوشبختانه بنده به تازگی با برخی سینماداران صحبت کرده ام و سیر فروش فیلم صعودی است. فیلم ما قابلیت جذب مخاطب را دارد و قطعاً فیلم های کمدی روی فروش فیلم ها هیچ تأثیری نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.