دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

وزیر ارشاد:

نگاه «دولت سیزدهم» به «موسیقی» به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شاخه‌های فرهنگ عمومی کشور است که سرانه بالایی در «نشاط اجتماعی» دارد

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اظهاراتی در شهر زنجان از حضور یک میلیون نفر گردشگر طی یک ماه و برای حضور در اجراهای صحنه‌ای به ایران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی گفت: نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور برای حضور در اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) از کشور خارج شدند.

وی افزود: اما این آمار در سال گذشته به این شکل تغییر یافته که در یک ماه یک میلیون نفر برای شرکت در اجراهای صحنه‌ای در ایران حضور یافتند که این عدد سابقه نداشته است.

اسماعیلی ادامه داد: دولت سیزدهم طبق وعده خود، توجه ویژه‌ای به موسیقی دارد که مقایسه آمار بخش‌های مختلف این صنعت در قبل و بعد از آغاز به کار این دولت، موید تلاش مسئولان این حوزه است.

وی گفت: در همین زمینه بررسی تعداد اجراهای تهران طی سال گذشته نشان می‌دهد تعداد این اجراها، ۶۰۶ اجرا بود که این آمار برای تمام کشور به ۳۹۱۳ رسیده است. همچنین در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز ۷۲۸ اجرا صورت گرفته تا مجموع اجراهای یک سال اخیر کشور، به عدد ۴۶۴۱ برسد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: نگاه دولت سیزدهم به موسیقی به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شاخه‌های فرهنگ عمومی کشور است که سرانه بالایی در نشاط اجتماعی دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.