شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

نگاهی به وضعیت ناتراز گیشه سینماها طی هفته اخیر؛

۷ فیلم در حال اکران کمتر از ۳ هزار مخاطب داشتند!

سالن سینما؛ گیشه سینما

سینماپرس: وضعیت گیشه سینماها طی هفته گذشته بسیار وخیم بود و سالن های سینما شاهد کاهش چشمگیر مخاطبان بودند.

به گزارش سینماپرس «مصلحت» حسین دارابی با فروش تنها ۲۰ قطعه بلیت کم مخاطب ترین فیلم هفته گذشته بود؛ «ارثیه فامیلی» حامد رضی با ۴۴ نفر مخاطب دومین فیلم کم فروش هفته شد و «زنبور کارگر» افشین صادقی نیز با ۹۵ مخاطب عنوان سومین فیلم کم فروش هفته را از آن خود کرد!

بر اساس این گزارش و بنا به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۰ صبح جمعه پانزدهم دی ماه «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی فقط ۳۷۵ مخاطب در سراسر کشور داشت و «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی نیز با فروش ۵۰۴ قطعه بلیت پنجمین فیلم کم مخاطب هفته شناخته شد.

در راستای وضعیت فوق العاده وخیم گیشه سینماها و آمار پایین فروش فیلم ها که رسما موجب ورشکستگی صاحبان آثار و فیلمسوزی جدی شده است «خورشید آن ماه» ستاره اسکندری در سراسر کشور تنها ۸۰۵ مخاطب داشت و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز با ۸۸۸ مخاطب در رتبه بعدی قرار گرفت!

از سوی دیگر برخلاف ماه های گذشته فروش فیلم های کمدی هم در این هفته بسیار پایین بود به نحوی که «هتل» سیدمسعود اطیابی به عنوان اولین و پرفروش ترین فیلم گیشه تنها. حدود ۱۹۴ هزار مخاطب در سراسر کشور داشت یعنی با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور تقریبا از حدود هر ۴۴۰ هزار نفر تنها یک نفر به تماشای این فیلم نشسته و این اتفاق نشان از آن دارد که برخلاف برخی پروپاگاندای رسانه ای سینما نزد عموم مردم مرده است!

«ویلای ساحلی» کیانوش عیاری نیز به ۱۲۹ هزار مخاطب بسنده کرد و «ورود و خروج ممنوع» امید آقایی به عنوان سومین فیلم پر مخاطب هفته تنها حدود ۸۰ هزار نفر تماشاگر داشت! «فسیل» کریم امینی نیز پس از حدود ۱۰ ماه از آغاز اکران ۵۳ هزار مخاطب داشت! نکته قابل تأمل اینکه جدیدترین فیلم کمدی اکران شده یعنی «هاوایی» تنها توانست حدود ۱۲ هزار نفر از مردم را مجاب به حضور در سالن های سینما کند! «شهر هرت» دیگر فیلم کریم امینی نیز فقط در حدود ۱۰ هزار مخاطب در سراسر کشور داشت! نکته قابل تأمل در خصوص اغلب این فیلم ها آن است که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مانند «جم» به کرات مشغول تبلیغ این آثار هستند و مدیران سینمایی و مسئولان وزارت ارشاد هم‌ چشم خود را روی این تخلف آشکار بسته اند تا بتوانند با موج‌ سواری روی رقم فروش فیلم ها عملکرد خود را نزد افکار عمومی موفق جلوه دهند!

سایر فیلم های روی پرده به ویژه فیلم های مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی نیز در هفته گذشته وضعیت نامطلوبی داشتند؛ «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان تنها حدود هزار مخاطب داشت و «پالایشگاه» مهرداد خوشبخت که بر اساس شنیده ها برای تولیدش رقم هنگفتی از بودجه بیت المال صرف شده فقط به حدود ۳ هزار مخاطب در سراسر کشور بسنده کرد!

همچنین جمیع فیلم های کودک در حال اکران روی هم حتی نتوانستند ۱۰۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان به همراه خانواده های شان را جذب سالن های سینما کنند! «سلفی با رستم» حسین قناعت حدود ۴ هزار مخاطب داشت؛ «نارگیل ۲» به حدود ۱۲ هزار مخاطب رضایت داد. انیمیشن «مسافری از گانورا» تنها توانست حدود ۲۸ هزار را به سالن های سینما بکشاند و «بچه زرنگ» نیز به حدود ۴۲ هزار مخاطب رضایت داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.