سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

وزیر ارشاد:

سینمای ایران سال بی‌نظیری را تجربه می‌کند/ با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما مخالفیم

آئین معرفی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مخالف محدودسازی سینما هستیم گفت:نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما مخالفیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین پایانی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سینما اظهارداشت: اتفاق‌های خوبی در سینما افتاده است؛ سینمای ایران سال بی‌نظیری را به لحاظ میزان مخاطب و فروش و نیز کارهای زیرساختی که در حال انجام است، تجربه می‌کند.

وی گفت: در آستانه رسیدن به ۹۰۰ سالن سینما هستیم. آن هم در یک شرایط دشوار در طول دو سال و نیم اخیر بیش از ۳۰۰ سینما به مجموعه سینماهای کشور اضافه شده که این افتخار همه اهالی سینماست.

اسماعیلی افزود: نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است حتما مخالفیم.

وزیر فرهنگ گفت: در عین حال از اصحاب سینما و همه افراد خواسته ما این است که از دستاوردها حمایت کنند.

در سینمای ایران، فیلم پویانمایی ما بالای ۵۰ میلیارد تومان فروخته است که داستان مذهبی دارد و مردم علاقه دارند و این‌ها مایه افتخار جامعه هنری ماست.

اسماعیلی گفت: امیدوارم همه دلسوزان صنعت سینما و هنر سینما کنار هم باشند و با خوش‌خلقی و انعطاف به تعالی سینما کمک کنند.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایرنا در خصوص نظارت در وزارت فرهنگ برای ورود برخی کارگردان‌ها بدون دانش سینما به عرصه فیلمسازی گفت: سازمان سینمایی بر ورود کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها نظارت دارد و اگر مشکلی هست باید این سازمان و همکاران من در اینجا پاسخگوی این مساله باشند.

وی گفت: سابقا نظام اعطای گواهی تهیه‌کنندگی و کارگردانی دچار اشکالاتی بود که برطرف شده و باید اگر وضعیت نادرستی است به زودی اصلاح شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.