چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

وزیر ارشاد:

در روزهای اخیر اعداد بی نظیری در «تاریخ سینما» ثبت شد/ ترافیک بالایی در اکران فیلم‌های داخلی وجود دارد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اکران همه فیلم‌های داخلی و خارجی تنها با مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی پس از جلسه هیات دولت بیان کرد: در روزهای اخیر اتفاقات ویژه‌ای رخ داد و اعداد بی نظیری در تاریخ سینما ثبت شد، فیلم‌هایی با فروش بالای ۳۰۰-۲۰۰ میلیارد تومان را تجربه کردیم، پویا نمایی بیش از ۵۰ میلیارد تومان را تجربه کردیم و میزان فروش سینماهای کشور به ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین از هفته آینده دوشنبه هم به صورت آزمایشی بلیت سینما نیم بها خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: برای هفته آینده که به سالروز شهادت سید الشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم نزدیک داریم نزدیک می‌شویم؛ برای اولین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر موسیقی تولید شده که اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد و ما به وعده‌ای که به همه علاقه‌مندان موسیقی داده بودیم که بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراهی کنیم بحمدالله جامه عمل پوشاندیم.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران فیلم‌های خارجی و روز دنیا در فرهنگسراها گفت: طبق قانون فیلمی که برای نمایش عمومی ارائه می‌شود، باید مجوز پخش داشته باشد، بنابراین اکران فیلم‌ها در همه عرصه‌ها حتی سطح فرهنگسراها و اماکن عمومی صرفا با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم‌های روز دنیا در پردیس‌های سینمایی امکان اکران ندارند، اظهار کرد: زمانی این بحث مطرح بود که اکران برخی از فیلم‌های خارجی در پردیس‌های عمومی انجام شود، اما به حدی استقبال از فیلم‌های داخلی وجود دارد که مبحث اکران فیلم‌های خارجی منتفی شده است.

اسماعیلی ادامه داد: هم اکنون ترافیک بالایی در اکران فیلم‌های داخلی وجود دارد و مجالی برای اکران فیلم‌های خارجی نیست.

اسماعیلی تصریح کرد: با اضافه شدن سالن‌های سینمایی جدید به چرخه فعالیت‌های فرهنگی مشکلات بسیاری از جمله اکران فیلم‌های روز دنیا حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.