شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

نگاهی به گیشه در پایان آذرماه؛

«نزول گیشه» در شرایط عدم رغبت مخاطب برای دیدن «کمدی‌های نازل»!

سالن سینما

سینماپرس: روند گیشه در هفته پایانی آذرماه با کاهش شدیدی مواجه شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حتی همان طیف مخاطبان محدود سینما نیز دیگر از کمدی‌های کم کیفیت و نازل بر روری پرده سینما استقبال نکردند.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی با حدود تنها ۱۸۲ هزار مخاطب پرمخاطب ترین فیلم هفته بود.

با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱ بامداد شنبه دوم دی ماه «ارثیه فامیلی» حامد رضی و «آهو» هوشنگ گلمکانی با فروش تنها ۱۴ قطعه بلیت به صورت برابر کم مخاطب ترین فیلم هفته شدند. «ستاره بازی» هاتف علیمردانی نیز تنها ۲۵ قطعه بلیت فروخت و «هولیا» مرتضی آتش زمزم هم تنها به ۱۰۲ مخاطب در سراسر کشور رضایت داد.

فیلم ارگانی «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به عنوان جدیدترین فیلم اکران شده فقط ۹۳۱ مخاطب در سراسر کشور داشت و حتی نتوانست هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور را مجاب به حضور در سالن های سینما کند.

در راستای فروش اندک فیلم های روی پرده «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی فقط ۷۵۲ قطعه بلیت فروخت؛ «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی به ۸۹۱ مخاطب رضایت داد و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج تنها ۹۵۴ مخاطب داشت.

«جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان ۱۵۹۱ مخاطب داشت و «خورشید آن ماه» ستاره اسکندری تنها توانست ۱۶۱۴ نفر را جذب سالن های سینما کند. «شهر هرت» کریم امینی نیز در این هفته کاهش چشمگیری از نظر تعداد مخاطب داشت به نحوی که فقط ۲۳۲۲ نفر به تماشای آن نشستند و دیگر اثر در حال اکران این فیلمساز یعنی «فسیل» حدود ۴۲ هزار نفر را به سالن های سینما کشاند.

«ویلای ساحلی» کیانوش عیاری با ۱۳۶ هزار مخاطب دومین فیلم پرفروش هفته شد و «ورود و خروج ممنوع» امید آقایی نیز با ۷۱ هزار تماشاگر سومین فیلم پر فروش هفته شد؛ بر اساس این گزارش میزان کل مخاطبان ۳ فیلم صدر جدول که همگی جزو آثار کمدی محسوب می شوند طی هفته اخیر به رقم ناچیز ۳۸۹ هزار نفر رسید که نشان از آن دارد که دیگر مردم میل خود را نسبت به این فیلم های نازل و کم ارزش از دست داده اند!

لازم به ذکر است انیمیشن «بچه زرنگ» ۳۰ هزار مخاطب را روانه سالن های سینما کرد، «جوجه تیغی» ۱۷ هزار تماشاگر داشت و «مسافری از گانورا» نیز فقط حدود ۱۵ هزار نفر را راضی به حضور در سینماها کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.