سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

«حسین مسافرآستانه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیران ما دچار روزمرگی شدند/ نگاه مناسبتی در جامعه و دنیای امروز دیگر آن اثرگذاری لازم را که باید داشته باشد نخواهد داشت

حسین مسافر آستانه

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در آستانه سالروز ۹ دی در خصوص اهمیت استکبارستیزی در سینمای کشور گفت: افسوس که مدیران ما دچار روزمرگی شدند و برنامه مدونی را در زمینه تولیدات ضداستکباری ندارند.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تولید آثار فرهنگی ضداستکباری باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه و از نگاه مناسبتی خارج شود؛ به عنوان مثال ما نباید در مناسبت هایی مانند ۹ دی، ۱۶ آذر، ۱۳ آبان و... به یاد این بیفتیم که در تولیدات فرهنگی نگاه ضداستکباری داشته باشیم و باید در طول سال این مهم جزو فرهنگ مان قلمداد شود.

وی ادامه داد: سینما، موسیقی، تئاتر و سایر رشته های هنری ما موظف هستند این تفکر را در جامعه نهادینه کنند. دیگر دوران اینکه تنها در مناسبت ها به برخی مقولات بپردازیم تمام شده است و نگاه مناسبتی در جامعه و دنیای امروز دیگر آن اثرگذاری لازم را که باید داشته باشد نخواهد داشت.

مسافرآستانه در بخش دیگری از این گفتگو هزینه کردن برای تولید آثار ضداستکباری به مناسبت های مختلف را هزینه کردن بیخودی برشمرد و در این راستا تصریح کرد: ما باید در خلال برنامه‌های فرهنگی و سیاسی در طول سال موضوعات مغفول واقع شده مانند استکبارستیزی را در دستور کارمان قرار دهیم. مدیران ملزم هستند در طول سال از چنین آثاری حمایت ویژه کنند تا این اتفاق بدل به یک فرهنگ شود. بدیهی است که نگاه مناسبتی صرف نمی‌تواند ثمربخش باشد.

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیران فرهنگی و سینمایی همواره شعار حمایت از تولید آثار ضداستکباری می دهند اما در عمل شاهد تولیداتی هستیم که عموماً چنین نگاهی را ندارند اظهار داشت: علت شعار دادن و عدم عمل باید از کسانی که این کار می کنند سوأل شود. توقع من هم مانند شما به عنوان یک شهروند مطالبه از مسئولانی است که باید به این قبیل مسائل اهمیت دهند. افسوس که مدیران ما دچار روزمرگی شدند و برنامه مدونی را در زمینه تولیدات ضداستکباری ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.