یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

«محمدتقی پاک سیما» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

بسیاری از اهالی سینما مشکلات جدی معیشتی دارند/ برای هیچ مدیر و مسئولی درد سینماگران مهم نیست

محمد تقی پاکسیما

سینماپرس: محمدتقی پاک سیما فیلمبردار پیشکسوت در خصوص وضعیت وخیم معیشتی سینماگران گفت: مدیران سینمایی و مسئولان خانه سینما اگر اندکی دغدغه رفع بحران از زندگی سینماگران را داشتند باید از سال های دور تمهیداتی اندیشه می کردند تا سینماگران در دوران بازنشستگی و پیری شان دچار آسیب های متعدد نشوند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «سجاده آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده مدتی است به دلایل مختلف کاری در سینما انجام نداده‌ام اما این به معنای آن نیست که از فضای سینما دور شده ام. من با دوستان سینماگرم در تماس هستم و می‌دانم این روزها بسیاری از اهالی سینما مشکلات جدی معیشتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات معیشتی سینماگران طی ۲-۳ سال اخیر شدت گرفته اظهار داشت: متأسفانه هیچ نهاد و ارگانی به فریاد سینماگران نمی رسد؛ گویا اصلاً برای هیچ مدیر و مسئولی درد سینماگران مهم نیست. خانه سینما به عنوان سندیکا باید اقدامی عاجل برای رفع بحران های جدی در زندگی سینماگران کند اما افسوس که آن ها هم همکاران خود را نادیده می گیرند.

پاک سیما تصریح کرد: فقدان امنیت شغلی و بیمه بیکاری مهمترین معضل اهالی سینما است؛ این روزها معضل اصلی بسیاری از اهالی سینما نداشتن بیمه مناسب است و آن ها حتی از پس هزینه‌های دارو و درمان شان برنمی آیند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «مردی از جنس بلور» و «به کبودی یاس» خاطرنشان کرد: دسته بندی و باندبازی در سینما باعث شده تا تنها عده ای افراد خاص سر کار باشند و مرتب از این پروژه به آن پروژه بروند. بهانه جوانگرایی باعث شده تا بیشتر به نیروهای جوان بها داده شود و پیشکسوتان نتوانند هیچ حمایتی داشته باشند.

این سینماگر متذکر شد: مدیران سینمایی و مسئولان خانه سینما اگر اندکی دغدغه رفع بحران از زندگی سینماگران را داشتند باید از سال های دور تمهیداتی اندیشه می کردند تا سینماگران در دوران بازنشستگی و پیری شان دچار آسیب های متعدد نشوند. هنوز هم دیر نشده است و مسئولان می توانند از همین امروز به فکر فردای سینماگرانی باشند که معلوم نیست در آینده با چه معضلات و مشکلاتی در زندگی شان روبرو خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.