یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر این شورا نشان از حرکت درست این شورا در مسیر سیاست گذاری و اثرگذاری فرهنگی است

عبدالحسین خسروپناه

سینماپرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد شبکه نخبگانی در کشور گفت: چهار ستاد و ۱۰۰ میز تخصصی با بهره گیری از جوانان نخبه کشور ذیل این دبیرخانه تشکیل شده است.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان، صاحب نظران و فعالان فرهنگی شهرستان دزفول در مسجد ابوالفضل العباس(س) این شهر، افزود: چهار ستاد از جمله علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت و همچنین خانواده و زنان ذیل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ میز تخصصی ذیل چهار ستاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نخستین بار با بدنه نخبگانی و جبهه مردمی در سراسر کشور ارتباط نزدیک برقرار کرده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به قرارگاه فرهنگی تبدیل می‌شود

وی گفت: داشتن داده‌های دقیق از مسایل لازمه داشتن تحلیل دقیق و برنامه ریزی برای حل آن مسایل است؛ به همین دلیل مرکز قوی رصد فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای فرهنگ عمومی مسوولیت اجرایی ندارد بلکه وظیفه مهم آن سیاست گذاری کلان است و باید مطالبه از این شورا نیز بر اساس وظایف این شورا باشد.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به قرارگاه فرهنگی در کشور تبدیل شود و لازمه تحقیق این مهم، تغییر ساختار این شوراست که این تغییر در بنیادها و ساختارهای دبیرخانه و شورای عالی آغاز شده است.

تحریم اتحادیه اروپا نشان از حرکت صحیح شورای انقلاب فرهنگی است

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ۱۰ ماه مسوولیت خود به عنوان دبیر این شورا تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسایل مهم و اساسی کشور که در گذشته به آنها کم توجهی شده طی چند ماه اخیر به طور جدی ورود کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا برای نخستین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر این شورا را طی چند ماه گذشته تحریم کردند که این نشان از حرکت درست این شورا در مسیر سیاست گذاری و اثرگذاری فرهنگی است.

ایده‌های نخبگان فرهنگی کشور حمایت می‌شود

وی جوانان انقلابی را به افزایش مطالعه و آگاهی نسبت به مسائل توصیه کرد و ادامه داد: کار قرارگاهی نیاز کنونی فعالیت فرهنگی در کشور است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی استان‌ها باید به قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از پیشنهادها، ایده‌ها و راهکارهای علمی و عملی اساتید، جوانان و نخبگان کشور حمایت و تمام این طرح‌ها در میزهای تخصصی دبیرخانه شورا به منظور بررسی و تبدیل به سند و کار اجرایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: کمتر از ۱۰ درصد سند تحول آموزش و پرورش با وجود گذشت سال‌ها از تصویب، اجرایی شده است که به روز رسانی و عملیاتی کردن این سند به عنوان اولویت در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آمارهای ارایه شده از مهاجرت نخبگان نادرست است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صدها نخبه علمی طی یکسال اخیر با حمایت‌های انجام شده به کشور بازگشتند و این روند ادامه دارد.

وی مهاجرت نخبگان را یکی از دغدغه‌های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد: آمارهای ارایه شده از مهاجرت نخبگان همخوانی با واقعیت ندارد.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت نخبگان ایرانی در سراسر جهان مورد تاکید است و در این مسیر حمایت‌های لازم برای بازگشت نخبگان به کشور در دستور کار قرار گرفته است.

شایان ذکر است که در این نشست جمعی از فعالان عرصه فرهنگی شهرستان دزفول، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های فرهنگی خود را مطرح کردند و حجت الاسلام خسروپناه ضمن شنیدن این دغدغه‌ها، به سوال‌های مطرح شده پاسخ داد.

همچنین فعالان و نخبگان فرهنگی شرکت کنندگان در این نشست از تلاش‌های ۱۰ ماهه حجت الاسلام خسروپناه به عنوان دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی که موجب تحویل در ساختار و عملکرد این شورا شده است، تقدیر کردند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون بیش از سه هزار نفر از نخبگان، دانشمندان مقیم خارج از کشور به ایران بازگشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.