شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

وزیر ارشاد:

نهاد خانواده در جامعه ایرانی در بالاترین حد استاندارد است/ خانواده ایرانی ارجمند و فرهیخته است و قرار نیست خودمان سیاه‌نمایی کنیم

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون ۳۰ فیلم برای حضور در جشنواره فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه فارابی امسال ۱۷ فیلم معرفی کرده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رویداد رسانه‌ای حریر در جمع خبرنگاران، در جواب سوال مربوط به وضعیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: ما آمادگی برگزاری نمایشگاه مطبوعات را داریم، ولی به دلیل نزدیک بودن انتخابات و محل برگزاری نماز جمعه که در زمستان در مصلی برگزار می‌شود با وزارت کشور و نهادهای دیگر باید به جمع بندی برسیم که در روزهای آتی این جمع بندی انجام می‌شود و هدفمان این است‌که نمایشگاه مطبوعات برگزار شود.

وی در پاسخ به سوال مربوط به وضعیت خانواده و رسانه افزود: وضعیتی که امروز شاهدش هستیم، وضعیت مطلوبی نیست و اشکالاتی وجود دارد خود ما هم منتقد وضعیت موجود هستیم، ولی انتقاد به‌معنای کنش‌گری است و در این مبحث در حوزه تنظیم گری و تولیدات مناسب فعال هستیم.

وزیر فرهنگ در تشریح مبحث تولیدات مناسب ادامه داد: در این حوزه با همیاری سایر بخش‌ها مشغول به فعالیت هستیم و نباید اسم آن را سفارشی سازی گذاشت کار سفارشی نمایشی است و جریان ساز نیست. ما با حمایت از تولیدات مناسب جریان سازی می‌کنیم و جریانی ایجاد می‌کنیم که به تغییر فضا و ذائقه مخاطب منجر شود.

فروش ۵۰ میلیاردی بچه زرنگ

وی تصریح کرد: هر زمان که تولیدات خوبی ارائه شده است مردم استقبال کرده‌اند. در حال حاضر پویانمایی به نام بچه‌زرنگ درمورد ثامن‌الحجج ساخته و ارائه شده است که رکورد آثار کودک و نوجوان را شکسته است و حدود ۵۰ میلیارد فروش داشته است و این یعنی تغییر ذائقه.

صدور مجوز کتاب سید مهدی شجاعی را پیگیری می‌کنیم

اسماعیلی در پاسخ به وضعیت صدور مجوز کتاب سید مهدی شجاعی اظهار داشت: در هفته آتی مساله را پیگیری خواهم کرد. هدف ما این است که بزرگان فرهنگ و هنر در آرامش کارشان را انجام دهند در عین حال قانون هم رعایت شود. ممکن است سوءتفاهم‌هایی به وجود آمده باشد که آن را برطرف می‌کنیم. آثار آقای شجاعی جزو آثار پرمخاطب و مورد احترام است و هدف ما این است درعین تجلیل و تکریم بزرگان فرهنگ قانون هم رعایت شود.

نهاد خانواده در ایران بالاترین استاندارد را دارد

وی در پاسخ به سوال در مورد جایگاه خانواده در رسانه‌ها گفت: نهاد خانواده در جامعه ایرانی در بالاترین حد استاندارد در مقایسه با سایر کشورها است، خانواده ایرانی ارجمند و فرهیخته است و قرار نیست خودمان سیاه‌نمایی کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: بنده به عنوان یک‌کارگزار فرهنگی توقعم از نشست‌ها و رویدادها این است که بتوانیم رهنمودهای اجرایی و عملیاتی داشته باشیم.

هدیه شب یلدا برای هنرمندان

وی در مورد حمایت‌های صورت گرفته از خبرنگاران گفت: ما به حدود ۲۳ هزار نفر اینترنت رایگان داده‌ایم و به ۱۶ هزارنفر هدیه ویژه خبرنگاری داده شده است که سال گذشته مبلغ این هدیه ۳۰۰هزار تومان بود که امسال با دستور رئیس‌جمهور مبلغ آن به دو میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین دوستانم با تلاش می کنیم به همه هنرمندان بسته شب یلدا هدیه شود.

اعلام آمادگی ۳۰ فیلم برای حضور در جشنواره فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به وضعیت تولید فیلم در دوره‌های گذشته با این دوره، گفت: تاکنون ۳۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و مجموعه فارابی که در سال‌های گذشته فقط ۲ فیلم مشارکتی داشت، امسال ۱۷ فیلم برای جشنواره معرفی کرده است که این فیلم‌ها در عرصه خانواده و سرداران دفاع مقدس هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.