شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

می‌خواهیم محیط سینما، محیط پاک و سالم و در عین حال خلاق و پیشرو برای زنان باشد

انسیه خزعلی

سینماپرس: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که هیچ منعی برای فعالیت زنان در سینما وجود ندارد، گفت: ما می‌خواهیم محیط سینما، محیط پاک و سالم و در عین حال خلاق و پیشرو باشد و زنان ما بتوانند در بخش‌های مختلف اعم از فیلمنامه‌نویسی، ایده‌پردازی و کارگردانی و در بازیگری با حفظ حریم‌ها مشارکت داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، انسیه خزعلی در گفت وگو با ایرنا در این باره که با توجه به حضور چشمگیر زنان در سال‌های اخیر در عرصه سینما، تلویزیون و فیلمسازی، برنامه مشخص معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تقویت این حضور چیست؟ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حضور زنان در همه عرصه‌های اجتماعی اظهار داشت: همانگونه که معظم‌له فرمودند موافق حضور زنان در همه عرصه‌های اجتماعی هستم به شرط این‌که دو مطلب حفظ شود؛ یکی حفظ حریم‌ها و عفاف که برای زن سرمایه‌ است و دیگری خانواده زن است که رکن اصلی و محوریت خانواده را به عهده دارد. ما هم از همه حرکت‌هایی که در این راستا چه در سینما چه در سایر هنرها یا ورزش صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم

وی افزود: امیدوارم با پشتیبانی‌هایی که دولت دارد شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشیم. تعبیری شده بود که آیا واقعا جمهوری اسلامی از سینما حمایت می‌کند؟ قطعاً حمایت می‌کند و تعبیرات بسیار زیبایی را رهبری در مورد سینما به عنوان هنر برتر از سینما داشتند اگر این حمایت نبود ما جشنواره‌های متعدد اعم از جشنواره بزرگ فجر و شکوفایی‌های استعدادهای گوناگون را شاهد نبودیم.

سینمای ما در سطح ملی و بین‌المللی آثار خیلی خوبی داشته است و امیدواریم آثار بهتری را هم به جامعه هنری عرضه کندمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما می‌خواهیم محیط سینما، محیط پاک و سالم و در عین حال خلاق و پیشرو باشد و زنان ما بتوانند در بخش‌های مختلف اعم از فیلمنامه‌نویسی، ایده‌پردازی و کارگردانی و در بازیگری با حفظ حریم‌ها مشارکت داشته باشند. این مساله مختص همه زنان است و به قشر یا صنف خاصی اشاره نداریم. دو سال پیش هم ما از بازیگرانی که از جو نامناسب سینما گلایه مند بودند دعوت کردیم و خواستیم که شکایات خود را برای ما ارسال کنند تا به عنوان یک نهاد حمایتی پیگیری مسائل آنها را داشته باشیم.

خزعلی گفت: سینمای ما هم در سطح ملی و هم بین‌المللی آثار خیلی خوبی داشته است. در نشست اخیری که در سازمان همکاری‌های اسلامی بود برخی از خانم‌ها ایران را با حضرت یوسف (مجموعه یوسف پیامبر) و یا مختار (مجموعه مختارنامه) می‌شناختند.

وی اظهار داشت: این نشان دهنده آن است که برد تبلیغی، فرهنگی و تمدنی ایران وقتی با علایق و فرهنگ سایر ملت‌ها پیوند برقرار کند می‌تواند از طریق سینما و در قالب‌های هنری برد جهانی و بین المللی داشته باشد.

خزعلی در پاسخ به این سوال که «شما گفته‌اید فیلم می‌بینید بیشتر از آن نقد می‌کنید می‌توانید منظورتان را توضیح دهید». گفت: بله عرض کردم هم فیلم می‌بینم هم نقد می‌کنم و بیشتر از آنکه فرصت دیدن فیلم داشته باشم کارهای نقدی مرتبط دارم به دلیل رشته تخصصی و پژوهش و پایان نامه‌های دانشجویان که نقد شعر، رمان یا فیلمنامه است و برخی از آنها به صورت تطبیقی بین آثار ادبی _ هنری ایران و کشورهای عربی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.