چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) :

آینده متعلق به فضای مجازی و فناوری‌های این حوزه است

فضای مجازی

سینماپرس: جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: شما جوانان توانستید فرمول غلبه بر دشمن را پیدا کنید. البته مسیر باقی مانده طولانیست اما باید بدانید آینده متعلق به فضای مجازی و فناوری‌های این حوزه است.

به گزارش سینماپرس، سردار محمود توکلی جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) صبح امروز چهارشنبه- ۸ آذر- در آئین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت گفت: در آبان سال ۵۸ وقتی لانه جاسوسی فتح شد، کشور در معرض حملات دشمن قرار گرفت و آمریکا از همه جهت، ایران را با تهدیدهای نظامی و رسانه‌ها تحت فشار قرار می‌داد.

وی افزود: حضرت امام در ۴ یا ۵ آذر ماه، یعنی چند هفته بعد از تصرف لانه جاسوسی در دیدار جمعی از پاسداران و مردم شریف گفتند: مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد. این سخن مبنایی بر تشکیل بسیج شد که باعث خنثی شدن تهدیدهای امنیتی و نظامی در کشور شد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: تشکیل بسیج، توفیقاتی را به ارمغان آورد؛ به طوری که بسیجیان نسبت به همه نیروهای مسلح دیگر بیشترین جانفشانی را داشتند و در بین اقشار هم بیشتر جوانان بودند که از جان خود گذشتند و شهید شدند.

وی افزود: همچنین نوجوانان کم سن‌وسال و بانوان جامعه ما نیز در جنگ تحمیلی در صحنه‌های مختلف انقلاب خوش درخشیدند. بانوان علاوه بر جنگ و روحیه‌دهی، به طور مستقیم نقش اساسی به عنوان پشتیبان و فراهم کردن تدارکات رزمندگان نیز داشتند و به‌عنوان رزمنده در جبهه‌ها و صحنه‌های مبارزه و زندان‌های رژیم پهلوی استقامت کردند.

سردار توکلی با اشاره به استقامت مردم تهران در برابر بمباران و موشک‌های دشمن عنوان کرد: ۵۶۰۰ نفر از ۲۴ هزار شهید در تهران تقدیم انقلاب شد و ۳۰۰۰ نفر هم شهید از نقاط دیگر در تهران به عنوان مهمان داشتیم. ما در تهران مدرسه‌ای داریم که بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: ما در تهران خانواده‌هایی داریم که وقتی با فامیل‌های خود دور هم جمع شده بودند، در اثر اصابت موشک دشمن نزدیک به ۱۱ نفر از اعضای خانواده که ۹ نفر آنان بانوان بودند، به شهادت رسیدند. همچنین ما نزدیک به ۱۳۳۰ نفر از شهدا را داریم که داخل تهران در اثر ترور و انفجار توسط منافقین و دشمن به شهادت رسیدند و همچنین ۶۳ نقطه در تهران داریم که مردم تهران در آن به خاک و خون کشیده شدند؛ مانند میدان امام خمینی و ابتدای خیابان ناصر خسرو و... که همه این‌ها برای ما تهرانی‌ها افتخار است.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) بیان کرد: وقتی جلوه‌های نامناسبی از آسیب‌های اجتماعی را در تهران می‌بینیم باید بدانیم در تاریخ تهران، صحنه‌های زیبایی در مبارزه با ظلم و استبداد و تبعیض نیز هست که شاید برایتان آشکار باشد. یکی از محورهای رقابت شما امروز، شهدا هستند که هم برای این رویداد مبارک و پرخیر و برکت است هم برای شما خیر و برکت دارد.

سردار توکلی افزود: بعد از تاسیس بسیج به فرمان امام راحل بسیج به عنوان یک درخت پر از برگ و بار روزبه‌روز و سال‌به‌سال به عرصه‌های فعالیت و محورهای نقش‌آفرینی آن افزوده شد و در سال‌های اول بسیجیان ما در عرصه دفاع و جهاد فعال بودند؛ چون مقتضیات فرمان امام و کشور ایجاب می‌کرد ولی بعد از پایان جنگ، بسیجیان وارد عرصه‌های دیگر مانند سازندگی برای رفع مشکلات کشور بعد از جنگ شدند.

توکلی تاکید کرد: همچنین در عرصه مهندسی و تولید فناوری برای پیشبرد جنگ پا به میدان گذاشتند و این باعث ایجاد قدرت بازدارندگی شد و امنیت را برای ما ایجاد کرد به گونه‌ای که دشمنان جرات چپ نگاه کردن به آب و خاک ما را ندارند.

وی افزود: بسیجیان به فکر توسعه افتادند و درحالیکه دانش آن کار و امکانات آن را نداشتند، با توسل به خدا و اراده پولادین وارد عرصه شدند.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: ما اولین موشک‌هایی که به عراق پرتاب کردیم، از کشور لیبی قرض گرفته بودیم. از آن به بعد به جایی رسیدیم که در حال حاضر موشک‌های نقطه‌زن تولید می‌کنیم که با فاصله متر و سانتی‌متر هدف مورد نظر را نابود می‌کند.

وی گفت: این عمل نه با تزریق پول و پشتیبانی دولت‌ها بلکه با اراده پولادین و با فرهنگ بسیجی، مجاهدت و تلاش در این مسیر طی شد و با تنگدستی و نبود اعتبار پیش مسئولان برای گرفتن پشتیبانی‌ها و گذاشتن آبرو، پیشرفت کردیم.

سردار توکلی افزود: آنچه برای ما ارزش افزوده ایجاد کرده نه آن موشک و مدیریت‌ها و پول‌هاست؛ بلکه فرهنگ ارزشمند و بسیج و مجاهدت پای کار بودن است که با توسل و توکل ایجاد شد و خداوند عنایت و نصرت خود را نصیب ما کرد و ما به اهداف خود دست پیدا کردیم. همچنین در عرصه‌های دیگر مانند سلامت و علم و فناوری و گسترش رفاه و معیشت مردم، بسیج همواره خوش درخشیده است.

وی افزود: مهم‌ترین عرصه‌ای که بسیج در آن خوش درخشیده است، عرصه فضای مجازی بوده است. شما جوانان با مجاهدت و فرهنگ بسیجی و پیدا کردن راه‌های میان‌بر توانستید فرمول غلبه بر دشمن را پیدا کنید و به توفیقات برسید؛ البته مسیر باقی مانده طولانی است و باید بدانید آینده متعلق به فضای مجازی و فناوری‌های این حوزه است.

سردار توکلی افزود: ما به نظرمان نمی‌رسید ۱۰ سال آینده چنین رویدادهایی را در فضای مجازی مشاهده کنیم و حتی نمی‌توانیم بگوییم آینده دیجیتال و فضای مجازی چگونه خواهد بود ولی باید به‌روز بوده و بتوانیم چالش‌ها را حل کنیم.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه ما نیاز به شبکه‌سازی در بسیج داریم، گفت: قطعاً در آینده ابزاری که در بسیج به فضای مجازی و مهم‌ترین اتفاقات نیاز خواهد داشت، شبکه‌سازی است. البته این شبکه‌سازی نه تنها در کشور بلکه در دنیا باید انجام شود.

سردار توکلی ادامه داد: آخرین پیام امام راحل که در پاییز ۶۷ بود که گفتند: بسیجیان جهان اسلام به عنوان جبهه‌های مقاومت، جهان را به دست می‌گیرند. در حال حاضر ما نمودهایی مانند حماس، حزب‌الله، انصارالله و برادران عراقی که به این توفیقات نائل نیامدند مگر با تکیه بر فرهنگ بسیجی. پس یکی دیگر از موضوعات، بسیج و شبکه‌سازی آن در جهان است.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: در شرایط فعلی ما درگیر جنگ شناختی گسترده و عمیق با دشمن هستیم که بر ذهن و افکار مردم از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و هوش مصنوعی درحال تأثیرگذاری است. ما باید بتوانیم با دشمن در این عرصه با استفاده از فضای مجازی، مقابله و دفاع کنیم و از عملیات‌های پدافندی استفاده کنیم.

وی افزود: فضای مجازی در این زمینه کارآمد و با اهمیت‌تر از مدل‌های سنتی است. دنیای دیجیتال و سایبری می‌تواند به گونه‌ای معجزه‌آسا نقش‌آفرین باشد با عبارت‌های هوشمندانه و یا در قالب‌ یک عکس یا چند ثانیه موشن یا محصولات و ابزارهای دیگر می‌توانیم به اندازه چند هزار ساعت سخنرانی، سخنران صاحب علم تاثیرگذار باشیم پس محور بعدی بحث فضای مجازی و مقابله با جنگ شناختی دشمن است.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) افزود: رهبر انقلاب در فرمایشات خود درباره جنگ غزه گفتند: «هرجا مجلس یا بحثی اتفاق بیفتد و در آن به غزه و مقاومتشان در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره نشود به آنها جفا کرده‌ایم.» پس از آنها و از مقاومتشان یاد می‌کنیم.

سردار توکلی ادامه داد: غزه یک مساحت بسیار کوچکی دارد اما در معرض وحشیانه‌ترین بمباران قرار گرفته است. با وجود اینکه سال‌ها از مواد غذایی، توسعه و زیرساخت و اولیه‌ترین ملزومات و امکانات محروم بودند توانستند مقاومت کنند و این مقاومت در افشای چهره واقعی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در جهان بسیار موثر بود. بنابراین محور آخر، نقش ایستادگی مردم غزه و طوفان الاقصی در فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.