دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

تهیه‌کننده «چرا گریه نمی‌کنی؟» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

موافق نیستم «چرا گریه نمی‌کنی؟» فیلمی پوچ گرا و نهیلیستی است/ دامن زدن به حواشی بیش از این صلاح نیست!

فیلم سینمایی چرا گریه نمی‌کنی؟

سینماپرس: سیدرضا محقق تهیه کننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمی کنی؟» همزمان با آغاز اکران این فیلم سینمایی گفت: با اینکه برخی افراد عنوان می کنند «چرا گریه نمی کنی؟» فیلمی پوچ گرا و نهیلیستی است موافق نیستم و اتفاقاً معتقدم این فیلم مسأله پوچ گرایی را نقد می کند و به شبهات در خصوص افرادی که دچار این معضل شده اند نیز پاسخ می دهد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آه سرد» و «شهر خاموش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در زندگی روزمره افراد زیادی را می بینیم که نگاه خاصی به زندگی دارند. در واقع ایدئولوژی خاصی که در ذهن اشخاص است متفاوت است و همه افراد با ایدئولوژی هایی که در ذهن دارند در کنار یکدیگر قرار گرفته و جامعه را شکل می دهند.

وی ادامه داد: بنده نمی توانم چون در کارنامه ام فیلم هایی مانند «درب» و «ممیرو» را دارم در فضای دیگر و ژانر دیگر کاری انجام ندهم. البته بنده بارها تأکید کرده ام که سینمای من همان سینمایی «ممیرو» و «درب» است و همواره ارادتمند همان سینما بوده و هستم چون ورودم به سینما با همان نگاه بوده اما فکر می کنم فیلمی مانند «چرا گریه نمی کنی؟» یک پیام مهمی دارد و برخلاف صحبت هایی که راجع به آن شده است می خواهند به مخاطب خود بگوید که ما اگر به خیلی از مسائل منفی پناه ببریم جز تباهی دیگر چیزی برایمان در پی ندارد.

این دارنده مدرک دکترای فقه و حقوق تأکید کرد: فیلم ما در مورد شخصیتی بود که به نوعی پوچی رسیده است. خوب مشخص است که ساخت فیلم در مورد چنین شخصیتی باید منطبق با واقعیت باشد و ما نباید صرفاً نگاهی خارج از رسالت محتوای فیلمنامه داشته باشیم.

محقق در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی فراوان فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» که در جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم باعث نمی شود که فیلم در اکران با شکست مواجه شود و پیش بینی شما از اکران فیلم چیست اظهار داشت: بنده معتقدم راجع به مسائل حاشیه ای حرف های زیادی زده شده و دامن زدن به حواشی بیش از این صلاح نیست!

وی یادآور شد: من زمانی که مشغول ساخت پروژه «شهر خاموش» بودم خانم کوثری آقای معتمدی را معرفی کردند و گفتند ایشان فیلمنامه ای دارند که خواهش می کنم شما تهیه کنندگی کار را بر عهده بگیرید. من آن زمان آقای معتمدی را نمی شناختم و از خانم کوثری سوأل کردم آیا ایشان کار کرده اند که ایشان فیلم «رضا» را معرفی کردند و من بعد از تماشای فیلم دیدم فضای آن اثر با فضای فیلم های من بیگانه نیست.

این سینماگر متذکر شد: من وقتی فیلمنامه را خواندم احساس کردم فیلم جذابی می شود. از سوی دیگر خانم کوثری و تعدادی دیگر از افراد نیز اصرار می کردند که حتماً این فیلم خوبی می شود و مردم آن را می بینند و از آنجا که من همواره اشتیاق ساخت فیلم های خوب را در هر ژانری دارم پذیرفتم که تهیه کنندگی «چرا گریه نمی کنی؟» را بپذیرم.

محقق در پایان این گفتگو افزود: در هر صورت بنده امیدوارم مخاطبان فیلم را ببینند و از آن لذت ببرند. «چرا گریه نمی کنی؟» رگه های طنزی هم دارد که نمی توانیم از آن غافل شویم و ممکن است همین مقوله باعث شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. به هر صورت من امیدوارم اقتصاد سینما به خوبی بچرخد و رونق گیشه را مجدداً شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.