دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

وزیر ارشاد:

دولت خود را خادم جامعه دینی و ستایشگران می داند

محمدمهدی اسماعیلی؛ اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که مداحان حق بزرگی بر گردن جامعه ایمانی ما دارند، گفت: از جامعه ستایشگران و شعرای آیینی تشکر می‌کنیم که از روز اول پای کار فلسطین بودند و مراسم‌های مختلفی برگزار کردند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جایزه کتاب مداحان مولف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار در پردیس باغ کتاب تهران اظهار داشت: حوادث غزه همچنان از ۴۰ و اندی روز پیش که آغاز شده ادامه دارد و مسلمانان با غم و اندوه این جنایت‌های بی‌شمار را با حیرت مشاهده می‌کنند. این میزان نسل‌کشی و جنایت از رژیم کودک‌کش که مرزهای وقاحت و بی‌حرمتی را جابجا کرده و هزاران کودک مظلوم را به شهادت رسانده و هزاران بمب بر سر مردم بی‌پناه غزه ریخته است، بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: نقش مداحان در جامعه ایمانی ما بسیار بالاست و نمی‌توانم حد و مرزی برای این موضوع معین کنم. از کودکی با این شور و اشتیاقی که این‌ها داشتند ما آشنا شدیم.

اسماعیلی گفت: مداحان حق مهمی بر گردن جامعه ایمانی ما دارند. از دعبل خزاعی تاکنون این محبت را سینه به سینه منتقل کردند و سهم بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه ایمانی ما دارند.

وی ادامه داد: در شکل‌گیری نهضت اسلامی ایران، این نهضت در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ آغاز شده و نام حسین‌ابن‌علی این نهضت را این‌گونه خروشان و پیشرونده نگاه داشته است. هر چه داریم در این مجالس سینه‌زنی بوده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه ما نسبت به این عزیزان کاملا بدهکاریم، گفت: دولت خود را خادم جامعه دینی و ستایشگران می داند و خادم همه بویژه این جریان جامعه ساز است.

تقدیر از مداحان مولف کتاب توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تشکیل کارگروهی مشترک میان خانه مداحان و خانه کتاب

در این آیین، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد کارگروهی مشترک بین خانه مداحان کشور و خانه کتاب برای حمایت از تالیف‌های مداحان تشکیل شود.

همچنین از ذاکرین و مداحان اهل بیت و پیرغلامان مولف کتاب، حاج غلامرضا سازگار، حاج علی انسانی، حاج یدالله بهتاش، حاج محسن حافظی، حاج حسین شمسایی، حاج قاسم رضایی، حاج مهدی عاصفی، حسین محمدی‌فام، علی‌اکبر حائری، حاج محمود تاری، حاج عباس دلجویی، زین‌العابدین غلام، محدثه سادات حسینی، محمد فراهانی و حاج ابراهیم شایان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.