شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

با نگاهی رازآلود به اسطوره‌های ایران؛

«ناسوخ» به «نیجریه » رسید

فیلم سینمایی «ناسوخ»

سینماپرس:فیلم تاریخی «ناسوخ» برگرفته از کتابی با همین عنوان نوشته محمد رسولی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر عباسی در فستیوال EDO STATE به‌ عنوان کاندیدای بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان حضور دارد، این نخستین حضور بین‌المللی «ناسوخ» است.

به گزارش سینماپرس، این فستیوال بین‌المللی از ۳۰ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۳ متقارن با ۹ تا ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در شهر بنین (مرکز ایالت ادو) نیجریه برگزار می‌شود.

«ناسوخ» محصولی از موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم است که پوستر جدید این اثر را کمیل احمدی طراحی کرده است.

ناسوخ داستانی ترکیبی از مکتب ادبی مدرنیسم سورئال از ایران در قرن ۱۴ است. ناسوخ متاثر از نوعی فلسفه‌ تاریخی و با نگاهی رازآلود به اسطوره‌های ایران نوشته شده و در عین حال مسائل زمانه و روزگار حال حاضر را در نظر گرفته است.

اصغر عباسی که کارگردانی فیلم کوتاه «رویای نیمه شب» را در ژانر تاریخی و فیلم‌نامه اقتباسی، در کارنامه خود دارد، پیشتر با فیلم کوتاه «ستین» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی کانادا شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره در انزوا روح را آهسته می‌خورد و می‌تراشد.»

قربان نجفی، سیامک ادیب و شیوا طاهری بازیگران اصلی این فیلم کوتاه تاریخی هستند که در فضایی بین رویا و واقعیت، لحظاتی از اتفاقات تراژیک تاریخ را روایت می‌کنند.

شهروز چقازردی، فرهاد زندی، یاسین آتیار، مهدی اوشی، امیرپارسا رسولی، طناز رضایی، جعفر مشعوف، علی مقدم، احمدرضا روزبهانی، آرمیتا حیدری و علی آذری نیز دیگر بازیگرانی هستند که در «ناسوخ» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.