یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

«ابراهیم وحیدزاده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

نتوانسته‌ایم با سرمایه گذاری مناسب آثاری را برای سینمای کشورمان تولید کنیم که در دنیا بدرخشند و فرهنگ‌مان را ترویج کنند

مراسم شب «ابراهیم وحیدزاده»

سینماپرس: ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سینما و مدیریت بودجه های سینمایی گفت: متأسفانه بودجه های سینما به آثاری اختصاص پیدا می کنند که هیچ تحرکی در جامعه ایجاد نمی کنند و عموما هم فروشی ندارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «تحفه ها» و «شام عروسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولت وقتی بودجه اختصاص می دهد دنبال ساختن فیلم هایی است که به فروش و ارائه آن بی توجهند. دنبال کسب اعتبار در سطح جهانی نیستند و این نوع سینما حرکتی در جامعه سینمای کشور ایجاد نمی‌کند و عموماً فروشی هم ندارد.

وی ادامه داد: بدیهی است وقتی سرمایه گذاری دولتی برای یک فیلم می‌شود مسئولان باید برای کسب وجهه بین المللی فرهنگی و هنری کشور تلاش کنند اما آن ها این را مد نظر ندارند.

این کارگردان پیشکسوت با بیان اینکه همانطور که مسئولان در ورزش می‌خواهند در دنیا اسم در کنند و باعث شوند تا کشور به عنوان کشوری سلامت و با نیروی انسانی قوی به جهانیان معرفی شود باید در سینما هم چنین حرکتی صورت بگیرد تصریح کرد: متأسفانه مسئولان فرهنگی و هنری همواره به این اصل اساسی بی‌توجهند و به همین علت ما نتوانسته‌ایم با سرمایه گذاری مناسب آثاری را برای سینمای کشورمان تولید کنیم که در دنیا بدرخشند و فرهنگ مان را ترویج کنند.

وحیدزاده در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه کارها هرچقدر نازل تر و سخیف تر باشند و حرفی برای گفتن نداشته باشند راحت تر مجوز می گیرند متذکر شد: کسانی که می خواهند کار دلی و فرهنگی انجام دهند که ارزش و اعتباری داشته باشد شرایط کار برایشان مهیا نیست و نه تنها تشویق نمی شوند که مزاحمت هم برایشان فراهم می شود و به همین جهت کمتر سرمایه گذاری رغبت به سرمایه گذاری در این حوزه و تولید کالای فرهنگی را دارد.

وی در همین راستا افزود: به علاوه سرمایه گذاران مانند سابق میل به سرمایه گذاری در سینما را ندارند. کسانی که سینما برایشان جدی است این حرکت را انجام نمی‌دهند چون تولید بی‌جهت گران شده و کنترلی هم روی آن نیست و رقابتی بین رسانه‌های دولتی و گروه آزاد پیش آمده و گروه دولتی برای اینکه بتوانند شرایط مطلوب‌تری داشته باشند دستمزدهای کلان می‌پردازند و افراد را جذب کار می کنند این حرکت باعث می‌شود هنرمندان در بخش خصوصی با دستمزد پایین تر کار نکنند و این سینما را گران و گران تر می‌کند به گونه‌ای که خطر شکست سینما و عدم بازگشت سرمایه بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.