سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

«محمد قهرمانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

تصدی‌گری دولت باید از بین برود/ «فارابی» تنها در موارد معدود مقتضی و ضروری باید وارد حوزه تولید فیلم شود

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در سینما و مدیریت بودجه های سینمایی گفت: مهمترین معضل و مسأله ای که امروز در سینما شاهد آن هستیم تصدی گری دولت است؛ تصدی گری دولت باید از بین برود و تا این اتفاق نیفتد ما نمی‌توانیم امیدی به بهبود شرایط مدیریت بودجه‌های سینمایی و وضعیت سرمایه گذاری در سینما داشته باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنیاد سینمایی فارابی تنها در موارد معدود مقتضی و ضروری باید وارد حوزه تولید فیلم شود. در واقع جایی که مدیر احساس می‌کند خودش شخصاً و رأساً باید وارد گود شود فارابی می تواند دست به تولید اثر بزند. در غیر این صورت بهتر است تولید فیلم به سایر تشکل های مرتبط مانند اتحادیه تهیه کنندگان، خانه سینما و... سپرده شود.

وی ادامه داد: در واقع نهادهایی که می‌توانند از عهده تولید فیلم های فاخر برآیند باید تولیدات سینمایی را در دست بگیرند و دولت تنها باید روی عملکرد آن ها نظارت ویژه داشته باشد. دولت باید صرفاً خط مشی، حوزه‌ها و شاخصه‌ها را به صورت روشن و شفاف مطرح کند و هم روی نحوه صرف بودجه و هزینه کردها نظارت کند و هم بر محتوا و مضمون آثار؛ بی تردید شاخصه های سینمای جمهوری اسلامی ایران هم مشخص است و باید بر اساس اصول نظام باشد.

قهرمانی در همین رابطه متذکر شد: ما مشابه این جریان را در حوزه نظامی شاهد هستیم. در حوزه نظامی به این رفتار عمل کلی می گویند. شرایط در حوزه نظامی به این شکل است که هر لشکر یک توپخانه دارد اما فرمانده یک گردان جداگانه توپخانه ای دست خودش دارد و جایی آن را به کار می گیرد که لشکر درست عمل نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.