یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

«وزیر ارشاد» به «چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران» آمد؛

اسماعیلی: «انجمن سینمای جوانان» همیشه محل تربیت نسل جدید سینما بوده است/مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان را بین دفاتر انجمن تقسیم کردیم

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران باشکوه برگزار شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب در حاشیه بازدید از چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به کیفیت برگزاری این رویداد، به خبرنگار گفت: این کیفیت حاصل تلاش‌های انجمن سینمای جوانان ایران در استان‌های مختلف است که زمینه برگزاری باشکوه این رویداد را فراهم کرده‌اند. بنابراین ما امسال جشنواره متفاوتی را تجربه می کنیم.
وی با اشاره به شدت استقبال از این رویداد، بیان کرد: استقبال از این دوره از جشنواره هم در رابطه با حضور فیلم ها و هم حضور مردم، برای برگزار کنندگان غیرقابل پیش بینی بود. ما در دوره های اخیر در همه جشنواره ها با حضور قوی مردم صحنه های به یاد ماندنی رقم زده ایم.
اسماعیلی افزود: انجمن سینمای جوانان همیشه محل تربیت نسل جدید سینما بوده است. بر این اساس، امسال اتفاق مهمی افتاد و ما برای نخستین بار مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان را بین دفاتر انجمن تقسیم کردیم. در نتیجه، یک نوسازی زیرساختی در حوزه سینمای جوانان کشور اتفاق خواهد افتاد. در واقع، هر چه ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم آینده کار انجمن درخشان تر خواهد بود.
وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره نمایش فیلم های کوتاه برای عموم مردم در سینماها گفت: من به آقای آذرپندار دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، گفتم اگر این فیلم ها در سینماهای عمومی نمایش پیدا کند استقبال بیشتری خواهد داشت. چراکه این آثار، هم جذابیت نمایشی دارد و هم، زودتر به جمع بندی می‌رسد و با عادات جوانان امروزی که سریع تر تمایل دارند نتیجه فیلم را ببینند بیشتر هماهنگ است. البته اکران عمومی فیلم های کوتاه، تجربه نشده اما حتما با توجه به استقبالی که از این دوره جشنواره فیلم های کوتاه شد احتمال استقبال از این آثار، قوی است، بنابراین همکارانم این موضوع را بررسی خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به اینکه حضور فیلمسازان از شهرستان ها نتیجه سیاست عدالت فرهنگی است گفت: ما سعی کرده ایم فرهنگ و هنر را در کشور مردمی سازی کنیم.
وی ادامه داد: ارزیابی های بنده در اوایل حضور در وزارت خانه نشان می داد که بیشتر فیلم ها در تهران کلید می خورد و به نظر بنده باید از تمام نقاط ایران و استعدادهای همه ایران بهره مند شویم. از این رو، وزارت فرهنگ پای کار توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان ها ایستاده است و اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

اسماعیلی درباره سرمایه گذاری بر روی افزایش تولیدات در حوزه کودک و نوجوان گفت: هر چه بتوانیم بیشتر در این حیطه سرمایه گذاری کنیم هم اقتصاد سینما تقویت می‌شود هم برای عموم سینما هم برای بخش اصلی که مخاطب تولیدات ما هستند مفید خواهد بود. در حوزه کتاب، تولیدات کودک و نوجوان بیشترین سهم را دارد، در بخش فیلم هم، این اتفاق بیشتر می افتد.

وی با اشاره به اینکه اکثریت محصولاتی که توسط کودکان و نوجوان استفاده می شود، فیلم های خارجی زبان است گفت: تلاش ما این است که تولید را به نحو احسن تغییر دهیم و افزایش دهیم تا سبک زندگی نوجوانان ما از سریال ها و فیلم های غربی الگوبرداری نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از آغاز فاز اول شهر هنر در پرند خبر داد و گفت: فردا فاز اول این پروژه در پرند آغاز می‌شود و برای حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو شرایط فعالیت، مهیا شده است. به تدریج در حال جانمایی دیگر هنرمندان نیز در این محل هستیم. مهم ترین موضوع در این بخش، تهیه کردن زمین است که با همکاری سازمان های دیگر در حال تهیه بخش بیشتری زمین برای آغاز فازهای بعدی نیز هستیم.
اسماعیلی در پایان ابراز کرد: ما قول داده ایم که در دو سال آینده بتوانیم بخش مهمی از نیاز مسکن خبرنگاران، هنرمندان، نویسندگان و اهالی قرآن را فراهم کنیم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.