یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

کارگردان «هتل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

سطح سلیقه و ذائقه مردم بالا رفته و به راحتی هر اثری را انتخاب نمی‌کنند/باید نیازهای مردم را بشناسیم و در خدمت رفع نیازهای ایشان باشیم

سیدمسعود اطیابی

سینماپرس: سیدمسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «هتل» گفت: مردم برای انتخاب فیلم و تماشای آن در سینما سخت گیرانه برخورد می کنند چرا که باید برای حضور در سالن سینما که نوعی سرگرمی محسوب می شود هزینه نسبتاً سنگینی را بپردازند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دینامیت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باید بپذیریم در سال های اخیر سطح سلیقه و ذائقه مردم بالا رفته و به راحتی هر اثری را انتخاب نمی کنند. البته نه فقط در سینما و حوزه فرهنگ و هنر که در هر زمینه ای وضعیت چنین است؛ از خورد و خوراک و سبک زندگی گرفته تا مسائل دیگر مردم دوست دارند در ابتدا اطلاعات زیادی را در فضای مجازی کسب کنند و سپس دست به گزینش بزنند.

وی ادامه داد: یک فیلم زمانی می تواند پر مخاطب شود که استاندارهای ساخت و صدا و تدوین و ریتم قصه گویی را رعایت کرده باشد. فیلم باید دارای جذابیت بصری باشد و به خصوص مولفه های تصویری جلوی دوربین مانند انتخاب بازیگران، ترکیب بازیگران در کنار یکدیگر و... نیز همه نیاز به هوشمندی ویژه ای دارد که یک فیلمساز باید آن ها را رعایت کند تا مردم از تماشای فیلم خسته و دلزده نشده، از آن لذت ببرند و تماشایش را به دیگران نیز توصیه کنند.

این سینماگر تأکید کرد: امروزی بسیاری از افراد جامعه درگیر مسائلی شده اند که روی روح و روان شان راه می رود و آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. این اتفاق باعث شده تا مردم بیش از گذشته نیازمند آرامش و نشاط باشند. مردم باید از روزمرگی خارج شده و بتوانند ساعتی تفریح سالم داشته باشند. در این اوضاع ضروری است که همه ما باید نیازهای مردم را بشناسیم و در خدمت رفع نیازهای ایشان باشیم.

اطیابی با بیان اینکه یک فیلمساز برای اینکه اثرش پر مخاطب شود باید همواره در بین مردم باشد و با آن ها همدل و همراه و هم کلام شود اظهار داشت: اگر یک فیلمساز با بدنه جامعه در ارتباط باشد می تواند سلیقه، ذائقه و نیازهای روز مخاطب را به درستی مورد ارزیابی و تجزیه تحلیل قرار دهد و بهترین انتخاب را داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «خروس جنگی» در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص نحوه اکران «هتل» و میزان رضایش از وضعیت فروش این اثر سینمایی گفت: ما در حال حاضر با انبوه فیلم های در حال اکران روبرو هستیم. این روزها سالن های سینما تراکم زیادی دارند و برخی فیلم ها بیش از شش ماه است که روی پرده مانده اند. ما به نسبت امکان نمایشی که داریم فروش مان خوب است. مثلاً در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه بلیت های ما در سینماهایی مانند کوروش، آزادی و... کامل به فروش می رسد و صندلی ها کاملاً پر می شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «تگزاس» و «بخارست» تأکید کرد: البته ایده آل بنده این بود که در بقیه روزهای هفته هم چنین شرایطی حاکم باشد چرا که ظرفیت فروش «هتل» بالاتر از این ها است و من امیدوارم مدیران سالن های سینما در آینده نزدیک ظرفیت بیشتری را برای نمایش این اثر که با استقبال مردم مواجه شده است اختصاص دهند.

اطیابی در پایان این گفتگو در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا «هتل» می تواند رکورد فروش «فسیل» را بشکند یا خیر گفت: رکورد زدن شرایط خاص خود رادارد؛ طول اکران و ظرفیت نمایش و حوادث آینده بسیار تعیین کننده هستند. «هتل» پتانسیل آن را دارد که پر مخاطب ترین فیلم سال شود. بدیهی است که من از فروش «فسیل» خوشحالم چون این فیلم توانست انبوه مخاطب را به سالن های سینما بیاورد؛ این مخاطبان کسانی هستند که بالقوه می توانند مخاطبان فیلم های بعدی باشند و این اتفاق نیکی است که همه ما سینماگران باید از آن استقبال کنیم. طبیعتاً «هتل» هم هر مخاطبی را به سینما بیاورد می تواند برای فیلم های بعدی اکران شرایط بهتری را از نظر ترغیب مخاطب برای حضور در سالن سینما رقم بزند.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان و مدیر تولید سینما و تلویزیون می باشد و در سال ۱ /۶/ ۱۳۴۳ در گلپایگان اصفهان متولد شده است. پس از طی کردن دوره دبیرستان در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه سوره تهران گردید و در رشته مدیریت تولید تحصیلات خود را ادامه داد. وی در سال ۱۳۶۹ در فیلمی به کارگردانی «حسن کاربخش» به عنوان تهیه کننده و مجری طرح ظاهر شد و به این ترتیب رسما وارد سینمای حرفه ای گردید. از فیلم های سینمایی ساخته او میتوان به «مصائب دوشیزه»، «خروس جنگی»، «خاک و مرجان»، «برج آرام»، «تگزاس»، «تگزاس ۲ »، «شرط اول»، «دینامیت»، «انفرادی»، «اخلاقتو خوب کن»، «صبح روز هفتم»، «ماه گرفتگی» و… اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.