سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

وزیر ارشاد:

۲ هزار نفر از مدیران رسانه‌ای کشور زنان هستند و بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی «رسانه خورشید» گفت: این جشنواره تلاشی برای تداوم‌بخشی راه شهیده «شیرین ابوعاقله» و دیگر بانوان آزاداندیش دنیا برای ایجاد گسست در انحصار رسانه‌ای غرب است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر نقش تاریخی و بی‌بدیل زنان ایرانی در روایتگری، اظهارداشت: معرفی چهره اصیل زنان کشورمان با برگزاری رویداد رسانه‌ای «خورشید» تاثیرگذارتر و دست‌یافتنی‌تر خواهد بود و عرصه رسانه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آفرینش زنانه برای روایتگری حقیقت است.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ۲ هزار نفر از مدیران رسانه‌ای کشور زنان هستند و بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس، لازم بود چنین جامعه بزرگ و پویایی در یک رویداد ویژه بین‌المللی، قدرت رسانه‌ای خود را در برابر امپریالیسم رسانه‌ای غرب نشان دهند.

به‌ گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین پایانی این رویداد رسانه‌ای با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و یکصد خبرنگار خارجی از ۴۰ کشور دنیا، روز شنبه (هشتم مهرماه) در مشهد مقدس برپا می‌شود.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در کنار جایزه ملی «مریم کاظم‌زاده» بتواند با کنشگری موثر رسانه‌ای ضمن روایتگری حقیقت و مقاومت در برابر انحصار رسانه‌ای، فرصتی را برای نمایش اتحاد، قدرت و تاثیر رسانه‌ای زنان این سرزمین فراهم آورد.

نخستین جشنواره بین‌المللی «خورشید» به ابتکار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری مشهد و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.