چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴؛

«برادران» نماینده جمهوری چک شد

فیلم سینمایی «برادران»؛ توماش ماشین

سینماپرس: جمهوری چک فیلم «برادران» ساخته توماش ماشین را به رقابت بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ فرستاد.

به گزارش سینماپرس،به نقل از ورایتی، جمهوری چک فیلم «برادران» ساخته توماش ماشین را برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی اسکار ارسال کرد.

در خلاصه فیلم آمده: این درام یکی از بزرگترین داستان‌های جنگ سرد را روایت می‌کند – داستان برادران ماشین (کتیراد و جوزف) که تصمیم گرفتند چکسلواکی کمونیستی را اسلحه در دست ترک کنند.

ماریک اپستاین فیلمنامه این فیلم را نوشته است و اسکار هس، یان ندبال، آدام ارنست، ماتیاش رزنیک، آنتونین ماشک و متج هادک بازیگران آن هستند.

این فیلم ۲۶ اکتبر در هفتادمین سالگرد فرار برادران ماشین، در جمهوری چک به نمایش در خواهد آمد.

تاکنون تکلیف ۳۴ کشور برای این رقابت‌ها روشن شده و ایسلند، اندونزی، ارمنستان و یمن از دیگر کشورهایی هستند که به تازگی نامزدهای خود را معرفی کردند. از قاره آمریکا تاکنون تکلیف کلمبیا، کانادا، پرو، شیلی و اوروگوئه روشن شده و از قاره آسیا نمایندگان ترکیه، یمن، بوتان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، رژیم صهیونیستی، تاجیکستان و قرقیزستان انتخاب شده‌اند.

ایسلند، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، استونی، آلمان، مجارستان، لیتوانی، هلند، رومانی، اسلوونی و سوییس هم از جمله کشورهای اروپایی هستند که نمایندگان خود را انتخاب کرده‌اند. استرالیا و تونس نیز فیلم منتخب خود را به اسکار فرستاده‌اند.

رقابت ۲۰۲۳ شاهد شرکت ۹۲ فیلم بود که ۵ فیلمی که نامزدی را کسب کردند «آرژانتین، ۱۹۸۵» از آرژانتین، «نزدیک» بلژیک؛ «EO» لهستان، «دختر ساکت» از ایرلند و برنده نهایی «در جبهه غرب خبری نیست» از آلمان بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.