چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

بی توجهی به پتانسیل سینما در جهت تقریب مذاهب/۲

فیوضی: برخی افرادی که در شوراهای فیلمنامه حضور دارند به دلیل داشتن نگاه های لیبرالی فیلمنامه های استراتژیک را رد می کنند

مهدی فیوضی

سینماپرس: مهدی فیوضی گفت: همین مسأله باعث شده تا بسیاری از مسائل مهم و استراتژیک مانند همین مقوله مهم وحدت در سینما نادیده گرفته شده و اثری در مورد آن ساخته نشود.

مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما همزمان با هفته وحدت در خصوص بی توجهی به پتانسیل سینما در جهت تقریب مذاهب گفت: افرادی که در شوراهای تصویب فیلمنامه حضور دارند به دلیل داشتن نگاه های لیبرالی و غربی فیلمنامه های استراتژیک و ارزشی را رد می کنند و همین مسأله باعث شده تا بسیاری از مسائل مهم و استراتژیک مانند همین مقوله مهم وحدت در سینما نادیده گرفته شده و اثری در مورد آن ساخته نشود.

کارگردان فیلم های سینمایی «نفوذی» و «محرمانه تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر هر کم کاری در حوزه تولید آثار استراتژیک وجود دارد به دلیل اهمال کاری مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی و سینمایی است. اگر ما بخواهیم مقصران این اتفاق را شناسایی کنیم بی تردید مدیران در رده اول این افراد قرار دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما در سینمای کشورمان هنرمند دغدغه مند، متعهد، ولایی و انقلابی کم نداریم که دغدغه شان پرداختن به موضوع مهمی همچون وحدت باشد اما متأسفانه معضل اصلی اینجا است که بسیاری از فیلمنامه های این افراد توسط برخی افرادی که در شوراهای تصویب فیلمنامه حضور دارند رد می شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه مدیران فرهنگی اگر دغدغه دین و انقلاب را دارند نباید هرگز به شوراها اکتفا کنند تصریح کرد: این اتفاق بسیار تلخ و متأثرکننده است که خروجی این شوراها اغلب فیلم های دم دستی و خنثی و سطحی نگر است و آثار انقلابی در میان مصوبات آن ها کمتر دیده می شود.

فیوضی تأکید کرد: مدیران اگر دغدغه دارند، اگر اندکی بصیرت دارند اگر خود را انقلابی واقعی می دانند باید مقوله های ارزشمندی همچون انقلاب اسلامی، وحدت و... را به شدت مورد توجه قرار دهند. آن ها بچه های انقلابی را می شناسند و خودشان باید از آن ها دعوت کنند که به میدان بیایند. این مدیران انقلابی هستند که باید درخواست حضور و کار کردن مدیران انقلابی را داشته باشند نه اینکه بچه های انقلابی از آن ها کار بخواهند و آن ها کاری به ایشان ندهند.

وی در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه مشاورانی که اطراف مدیران سینمایی هستند اجازه نمی دهند که نیروهای انقلابی فعالیت کنند. مقوله وحدت بسیار مهم و ضروری است. ما هرچه در این راستا کار کنیم باز هم کم کاری کرده ایم. دشمن بسیار هزینه و وقت و نیرو گذاشته و سال ها کار کرده تا بین شیعیان و مسلمانان تفرقه ایجاد کند و این وظیفه ما است که با کار فرهنگی و هنری به مقابله با آن ها بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.