یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

«عباس لاجوردی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیران سینمایی ما دچار نوعی حالت انفعالی هستند/ سینمای ما «چریک» می‌خواهد نه «مزدور»!

جشن تولد

سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما همزمان با اتمام دومین سال حضور مدیران سینمایی جدید در خصوص وضعیت امروز سینمای کشور گفت: مدیران سینمایی قدر سینماگران ارزشی و انقلابی را نمی دانند و همین مسأله باعث شده تا کم کم این طیف متعهد و دغدغه مند در سینما به فراموشی سپرده شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تأکید بنده به مدیران سینمایی این است که شما باید قدر بچه های ارزشی سینما را بدانید. باید بدانید اگر بیش از این بخواهید به آن ها بی توجهی کنید تا چند سال بعد به طور کل سینمای ارزشی تمام می شود. این بچه ها سینه چاک انقلاب و پاسداری از ارزش های اخلاقی و فرهنگی هستند، این ها دغدغه و برنامه دارند و سینه چاک این موضوعاتند و نباید بگذارید به حال خود رها شوند.

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: متأسفانه مدیران سینمایی ما دچار نوعی حالت انفعالی هستند؛ بنده قاطعانه عنوان می کنم که به جز تعداد معدودی از مدیران که شاید تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد مابقی افراد همگی دنبال پیدا کردن مزدور هستند! این در حالی است که سینمای ما چریک می خواهد نه مزدور! این گره کار سینمای ما است که مدیران به دنبال ساختن و یافتن چریک نیستند که همیشه و تحت هر شرایطی پای کار نظام و انقلاب باشند.

لاجوردی تأکید کرد: متأسفانه بارها دیده شده بودجه های هنگفت به برخی مزدورها داده می شود در صورتی که حتی یک چهارم این بودجه ها به چریک ها تعلق نمی گیرد. در فضای فرهنگی و ارزشی مزدور کسی است که ممکن است ظاهر مذهبی و انقلابی هم داشته باشد؛ ریش بگذارد و انگشتر دست کند و پیراهن خود را روی شلوار بیندازد و بودجه های هنگفت بگیرد و فیلم های به ظاهر ارزشی بسازد اما در باطن با دشمنان همراه و همسو باشد و با کوچکترین اتفاقی به دامان دشمن پناه ببرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در سینمای کشور باید دنبال نیروهایی باشیم که تحت هر شرایطی مثل یک چریک پای کار نظام و انقلاب اسلامی باشند نه اینکه مانند مزدورها کار کنند. این وظیفه مدیران است که در این راستا تلاش کنند و دنبال نیروسازی و انسان سازی در سینما باشند.

این کارگردان در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد شدید از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی متذکر شد: زیرساخت های سینمای ما دچار مشکل است و تا وقتی اسیر این هستیم که سینمادار تعیین کند چه فیلمی در چه سینمایی و تا چه زمانی پخش شود وضعیت همین است.

لاجوردی افزود: سینمادار دوست دارد فیلم هایی مثل «فسیل» به مدت طولانی پخش شود و فیلم های ارزشی حتی به مدت کوتاه هم پخش نشود. برای آن ها فرهنگ و ارزش اهمیت ندارد و پول مهم است. در صورتی که وزارت وظیفه اش فرهنگ سازی و ارشاد اسلامی مردم است؛ این عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در با عملکرد مدیران سینمایی در تناقض آشکار است و باید این تناقض و تضاد برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.