یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

در «گالری خانه عکاسان ایران»؛

«محمود کریمی» به تماشای «روضه شهیدان» رفت

«محمود کریمی»؛ «روضه شهیدان»

سینماپرس: نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» روز گذشته ۴ شهریور ماه در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» که روایتی از آئین عزاداری محرم هیات رایت العباس در محله چیذر تهران است در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد.

این نمایشگاه طی مراسمی با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، حاج محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) و هیات رایت العباس، علی‌اصغر داودآبادی فراهانی صاحب آثار نمایشگاه، سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران و جمعی از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان کار خود را آغاز کرد.

حاج محمود کریمی با حضور در افتتاحیه این نمایشگاه در این زمینه گفت: هر قدمی که برای امام حسین و اهل بیت (ع) برداشته شود حسنه‌ای دارد که در تمام زندگی و عمر جاری خواهد بود. ثبت این تصاویر و قاب‌های حضور مردمی در هیات کار پر اهمیت و بزرگی است چرا که از هر زاویه، گوشه‌ای از عظمت امام و اهل بیت (ع) دیده می‌شود. از طرفی هر یک از عزاداران حسینی از قاب نگاه خود به واقعه عاشورا می‌نگرند و فضاسازی‌های گوناگون را در این آئین‌ها ایجاد می‌کنند. به بیانی دیگر این امام حسین (ع) است که نگاه‌های ما را هدایت به سویی که باید می‌کند.

کریمی افزود: حس و حال ما و مردم نسبت به امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش وصف نشدنی است. چنین حالی موجب دنباله‌روی از امام می‌شود و در پی آن در زندگی جریان می‌یابد و به خودساختگی ما می‌انجامد. این علاقه ما به اهل بیت باید منجر به گره‌گشایی از مردم شود تا ارزش پیدا کند. بی‌شک چنین اتفاقی برای بچه هیاتی‌ها شکل می‌گیرد چرا که تأثیر محبت امام حسین (ع) بر دل‌ها چنین است و هرکه با اهل بیت دوستی کرد از محبت آن بهره‌مند می‌شود و آن را به دیگران نیز منتقل می‌کند.

مداح هیات رایت العباس در محله چیذر تهران ادامه داد: از همه عکس‌های این نمایشگاه لذت بردم؛ چرا که هرکدام از آنها به بیان بخشی از ارادت مردمی به اهل بیت می‌پردازد اما یکی از عکس‌ها که ترکیبی از ۲ پرچم سرخ و سبز است و به خوبی توسل به حسنین (ع) را نشان می‌دهد، بیش از دیگر عکس‌ها به دلم نشسته است. همچنین عکس مجاور آن که نمایی از خیل عظیم جمعیت عزادار مردمی است و من را یاد گودال قتلگاه کربلا می‌اندازد، یکی دیگر از آثار مورد توجه من است.

کریمی گفت: آثار این نمایشگاه همانند واقعه عاشورا در کربلا مملو از زیبایی است. قدردان زحمات هنرمند و عکاس این نمایشگاه هستم و دعا می‌کنم بتواند از ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) عکاسی کند.

نمایشگاه عکس «روضه شهیدان» که شامل ۳۰ عکس از آثار علی‌اصغر داودآبادی فراهانی است و به مدت ۶ سال عکاسی شده، عصر روز شنبه ۴ شهریور ماه در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد.

این نمایشگاه از یکشنبه ۵ تا ۲۹ شهریور ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.