شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

سینماپرس از هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن گزارش می دهد؛

انفعال دامنه دار مدیران سینمایی و گردهمایی فیلمسازان ضد ایرانی در این رویداد!

جشنواره فیلم ملبورن

سینماپرس: هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن در حالی آغاز به کار خواهد کرد که یکی از نکات قابل تأمل این رویداد سینمایی حضور پررنگ فیلم های ضد ایرانی در این رویداد است!

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن در حالی آغاز به کار خواهد کرد که یکی از نکات قابل تأمل این رویداد سینمایی حضور پررنگ فیلم های ضد ایرانی در این رویداد است؛ این اتفاق در حالی صورت می گیرد که انفعال دامنه دار مدیران سینمایی و عدم ایجاد تعامل مناسب میان وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه و تدبیر برای مقابله با نمایش فیلم های ضد ایرانی در جشنواره های جهانی باعث شده تا همواره در بسیاری از این رویدادها به جای تماشای فیلم های سینمایی شاهد میتینگ فیلمسازان ضد ایرانی باشیم.

به گزارش سینماپرس هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن از ۳ تا ۲۰ آگوست ۲۰۲۳ (۱۲ تا ۲۹ مرداد) در استرالیا برگزار و فیلم های هشت سینماگر ایرانی در این رویداد به نمایش در می آیند.

فیلم سینمایی «شیدا» ساخته نورا کیاسری و محصول استرالیا به عنوان فیلم افتتاحیه حضور دارد. شرکت «اریگما ۴۵» متعلق به کیت بلانشت، ستاره مشهور استرالیایی یکی از کمپانی‌های اصلی‌ست که تهیه این فیلم را برعهده دارد. کارگردان «شیدا» فیلمساز استرالیایی- ایرانی است که پیش از این چند فیلم کوتاه ساخته و داستان «شیدا» مربوط به یک مادر جوان ایرانی و دختر ده ساله‌اش است که در ایام نوروز به مدت دو هفته در استرالیا،به یکی از اردوگاه‌های زنان در این کشور پناهنده می‌شوند. این مادر و دختر ماجراهای خشونت بار زیادی را از سر گذرانده‌اند. زهرا امیرابراهیمی بازیگر اصلی این فیلم سینمایی ضد ایرانی است.

دیگر فیلم های فیلمسازان ایرانی شامل «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی، «فرمونت» ساخته بابک جلالی و محصول آمریکا، «آیه های زمینی» ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی، «۴۸ ساعت» ساخته آزاده موسوی و «مست دل» ساخته مریم تفکری و محصول انگلستان و ایران است که در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن حضور دارند.

سال گذشته نیز فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی، مستند «من سعی می‌کنم فراموش کنم» به کارگردانی پگاه آهنگرانی، «مجموعا» از محمدرضا فرزاد، «نظربازی» ساخته مریم تفکری و «وقت چیغ انار» ساخته گراناز موسوی در این رویداد سینمایی به روی پرده رفتند و همین اتفاق نشان از آن دارد که جشنواره فیلم ملبورن طی سال های اخیر اصولاً محلی برای برپایی رویدادی ضد ایرانی و بال و پر دادن به فیلمسازان ضد ایرانی و فیلم های بدون مجوز بوده است.

لازم به ذکر است این رویداد یک جشنواره سالانه فیلم است که به مدت سه هفته در ملبورن برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان محسوب می شود و شامل جلسات نقد و بررسی با حضور فیلمسازان، نشست‌های تخصصی، اجرای زندهٔ موسیقی و بخش مسابقهٔ فیلم کوتاه می‌باشد. جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن در حال حاضر سه برنامهٔ مجزا برای فیلمسازان، پخش کننده‌ها و نمایندگان فروش در زمینهٔ تجارت فیلم برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.