سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

اصلاح یک اشتباه توسط معاونت سیما؛

سریال استراتژیک «مختار» امسال هم به تلویزیون می‌آید

«مختارنامه»

سینماپرس: امسال هم بنابه تصمیم معاونت سیمای رسانه ملی فیلم «مختارنامه» در کنار سریال و برنامه‌های محرمی به پخش خواهد رسید.

به گزارش سینماپرس، شبکه یک سیما دو فیلم از سریال «مختارنامه» را در ایام تاسوعا و عاشورا پخش خواهد کرد. همچنین بنابه جدول پخش شبکه آی‌فیلم فیلم سینمایی این سریال با عنوان «کودکان آب» پنج‌شنبه ۵ مرداد ساعت ۲۲:۰۰ پخش خواهد شد.

سال ۱۳۸۱ بود که نگارش فیلمنامه سریال «توابین» - بعدها به «مختارنامه» تغییر یافت - آغاز می‌شود و تا اواخر سال ۱۳۸۳ پیش تولید سریال طول می‌کشد. در اواخر فروردین سال ۱۳۸۳ تصویربرداری «مختارنامه» به مدت دو ماه به صورت آزمایشی در شهر کاشان کلید می‌خورد، تا کم و کاستی‌های عوامل فنی و تولید بررسی شود.

در اردیبهشت همان سال با حضور علی لاریجانی، رئیس وقت سازمان صداوسیما ساخت سریال «مختارنامه» در لوکیشن مسجد کوفه رسماً کلید خورد و در اواخر سال ۱۳۸۸ کار تصویربرداری آن به پایان رسید.

با وجود اینکه کار فیلمبرداری «مختارنامه» پایان می‌یابد، ولی عزت‌الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صداوسیما از سازندگان سریال می‌خواهد که با توجه به منتفی شدن ساخت مجموعه «امام حسین (ع)» صحنه‌های مربوط به کربلا و روزهای تاسوعا و عاشورا را به آن اضافه کنند. مجدد گروه تولید برای گرفتن تصاویر به شهر شاهرود سفر می‌کنند و طی مدت چهار ماه صحنه‌های روز عاشورا را که همان سکانس معروف حضرت ابوالفضل (ع) است، فیلمبرداری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.