چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

رئیس سازمان صداوسیما:

باید قلب‌ها و فکرها و به تبع آن روش‌ها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم

پیمان جبلی

سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما هیئت را ماندگارترین و پرسابقه ترین نهاد رسانه ای خواند و گفت: هیئت ها همواره در طول تاریخ، منبع بی انتهای نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

به گزارش سینماپرس، دکتر جبلی در نشست با جمعی از مادحین و ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام) در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه با مادحین و ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام) در آستانه محرم ۱۴۴۵ ه. ق گفت: هیات‌ها انقلاب اسلامی را شکل دادند و با حمایت از جریان انقلاب، آن را به پیروزی رساند.

وی تبدیل شدن دسته‌های عزاداری به تظاهرات ضد طاغوت را یکی از نشانه‌های این رخداد، معرفی کرد و گفت: انقلاب زاییده هیات است و جالب آنکه خود انقلاب به هیئت زندگی دوباره داد. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه هیات شدیداً می‌توانست دولتی باشد، اما کاملا مردمی ماند، آن را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت اتفاقا همین مردمی‌بودن هیئت هاست که باعث شده در همه فتنه‌ها آن‌ها زودتر و سریع‌تر برای دفاع از انقلاب به میدان بیایند.

جبلی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات ایران گفت: شعر آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت (علیهم السلام) قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آئینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد.

رئیس سازمان صداوسیما که در جمع مادحین و ستایشگران سخن می‌گفت وجه برتری مادح اهل بیت نسبت به شاعر آیینی را جذب مخاطب خواند و گفت: نعمت بزرگ برای یک مداح، آمدن مردم پای ذکر اهل بیت (علیهم السلام) است و باید دانست ذاکران وسیله اند.

رئیس رسانه ملی، احترام و محبت صرف و تنها را به اهل بیت کافی ندانست و گفت: این علاقه می‌بایست منجر به جریان سازی و الگوگیری از زندگی اهل بیت شود چنانچه در دهه ۶۰، جوانان بعد از حضور در هیئت‌ها عازم جبهه‌ها می‌شدند.

جبلی، هیات و صداوسیما را دو رسانه معرفی کرد و گفت: سختی کار در صداوسیما این است که برعکس فضای یک دست هیئت، ما با ۸۰ میلیون سلیقه مختلف مواجه هستیم. وی تحول را یک ابلاغیه و دستور ندانست و گفت: باید قلب‌ها و فکرها و به تبع آن روش‌ها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.