سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

فیلمساز سوری:

فیلم‌های مشترک باعث می‌شود که ایدئولوژی مقاومت بهتر برای مردم کشورهای حوزه مقاومت انتقال داده شود

سیمای سینمای بنفش

سینماپرس: فعال فرهنگی و فیلمساز سوری، سینمای ایران را بویژه در موضوع مقاومت پیشتاز خواند و گفت: سینما بهترین روش و شاید تنها راه انتقال منطق مقاومت به جهان است.

به گزارش سینماپرس، محمد ابوجدایل در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ایران در سینما و فرهنگ مقاومت با برخورداری از سینما و فیلمسازانی توانمند، پرچمدار کشورهای اسلامی است.

شهید سلیمانی قهرمان محور مقاومت بود و فیلم‌های سینمایی مشترک از این حیث مهم است که می‌توان خیلی بهتر و بیشتر به شهدای محور مقاومت پرداخت
وی ایران را پایتخت سینمای مقاومت عنوان کرد و برگزاری جشنواره فیلم ایثار را گام بلندی در انتقال منطق و فرهنگ مقاومت دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های سینمایی که در عراق و سوریه نیز در حال برگزاری است در توسعه ارتباطات میان سینماگران کشورهای اسلامی و بویژه محور مقاومت با فیلمسازان ایرانی بسیار راهگشاست و از اساتید سینمای ایران به این کشورها برای برگزاری ورک‌شاپ‌هایی دعوت شده است.

این فعال فرهنگی با بیان این که جشنواره ایثار زمینه خوبی را برای ارتباط فیلمسازان جوان با هم و ارائه تولیدات مشترک در حوزه مقاومت فراهم کرده است گفت: خلاء چنین تولیداتی در حوزه مقاومت احساس می‌شود.

ابوجدایل با اشاره به عرضه اثری از یک فیلمساز سوری درباره شهید سلیمانی در جشنواره فیلم ایثار که موفق به دریافت جایزه هم شد خاطرنشان کرد: این فیلم بعد از شهادت سردار سلیمانی، نگاه مردم و فرماندهان سوری درباره این شهید را بازگو می‌کند. شهید سلیمانی قهرمان محور مقاومت بود و فیلم‌های سینمایی مشترک از این حیث مهم است که می‌توان خیلی بهتر و بیشتر به شهدای محور مقاومت پرداخت.

فیلمساز سوری می‌گوید: جشنواره ایثار از این حیث که نخستین دوره بین‌المللی آن برگزار شد، حائز اهمیت است؛ چرا که محور مقاومت به این جشنواره‌ها نیاز دارد تا ایثار و شهادت و قهرمانان محور مقاومت را برای نسل حاضر و نسل‌های آتی نشان دهد.

محور مقاومت به این جشنواره‌ها نیاز دارد تا ایثار و شهادت و قهرمانان محور مقاومت را برای نسل حاضر و نسل‌های آتی نشان دهدوی از این جشنواره‌ها به عنوان دیپلماسی فرهنگی در قالب سینمایی نام برد و گفت: هدف ما از دعوت از میهمانان کشورهای محور مقاومت آشنایی فیلمسازان این کشورها با هم بود. فیلمسازان ایرانی معروف هستند و فیلمسازان کشورهای اسلامی و محور مقاومت نیاز دارند که از سینمای ایران یاد بگیرند و جشنواره ایثار زمینه‌ساز این ارتباط بود.

ابوجدایل اظهار داشت: خیلی از فیلمسازان معروف و سازمان‌های سینمایی کشورهای محور مقاومت و کشورهای عربی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کردند و نیاز است که کارگاه‌های سینمایی در این کشورها برگزار شود.

وی افزود: سطح سینمای این کشورها به سطح سینمای ایران نمی‌رسد و لازم است ایران از طریق این جشنواره‌ها به فیلمسازان کشورهای حوزه مقاومت وصل شده و تجربیات خود را به آنها منتقل کند.

ابوجدایل درباره اهمیت جشنواره فیلم ایثار اظهار داشت: در جشنواره ایثار گفت و گوهایی میان فیلمسازان عراقی و عمانی با فیلمسازان ایرانی و دست‌اندرکاران جشنواره صورت گرفت که بر تولیدات مشترک در حوزه فیلم مقاومت تاکید داشتند.

در جشنواره ایثار گفت‌وگوهایی میان فیلمسازان عراقی و عمانی با فیلمسازان ایرانی صورت گرفت که بر تولیدات مشترک در حوزه فیلم مقاومت تاکید داشتندوی افزود: ایران در عراق و سوریه شهدای بسیاری تقدیم کرده است. فرهنگ، جنگ و ایدئولوژی ما یکی است و فیلم‌های مشترک باید در این میان ساخته شود. تجربه ایران در ساخت آثار مشترک بسیار اهمیت دارد.

این فیلمساز سوری ادامه داد: فیلم‌های مشترک باعث می‌شود که ایدئولوژی مقاومت بهتر برای مردم کشورهای حوزه مقاومت انتقال داده شود که این مساله در کشورهای خارج از حوزه مقاومت هم اثرگذاری خود را دارد.

وقتی سریال یوسف پیامبر در سوریه پخش می‌شد بیشتر خیابان‌ها خالی از جمعیت بود

وی خاطرنشان کرد: فیلمسازان عمانی خیلی انگیزه دارند که با سینمای مقاومت ایران همکاری داشته باشند. آثار مشترک در دیگر حوزه‌ها عرضه شده اما خلاء ساخت آثار مشترک در حوزه مقاومت احساس می‌شد و ایران با توانمندی که دارد زمینه‌اش را دارد که پایتخت سینمای مقاومت مقاومت و در مجموع تمامی کشورهای مسلمان جهان باشد.

فیلمسازان ایرانی در منطقه و حتی جهان معروف هستند. فیلمسازانی مانند مجید مجیدی و ابراهیم حاتمی‌کیا ابوجدایل ادامه داد: فیلمسازان ایرانی در منطقه و حتی جهان معروف هستند. فیلمسازانی مانند مجید مجیدی و ابراهیم حاتمی‌کیا معروف هستند و فیلم‌هایی مانند به وقت شام در سوریه، عراق و لبنان اکران شده و مردم این کشورها تشنه چنین فیلم‌هایی هستند.

وی به فیلم محمد رسول‌الله مجید مجیدی اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای اسلامی از این اثر خیلی استقبال کردند. سریالی مانند یوسف پیامبر هم از استقبال خوبی در منطقه برخوردار بود. وقتی این سریال در سوریه پخش می‌شد بیشتر خیابان‌ها خالی از جمعیت می‌شد و این برای مردم منطقه اعم از عراق، سوریه و مصر جذاب بود. فیلم محمد رسول الله مجید مجیدی و یوسف پیامبر تاثیرگذاری بیشتری نسبت به آثار مشابه در سال‌های قبل داشته است.

امروز مجید مجیدی و ابراهیم حاتمی کیا بهترین فیلمساز ایرانی هستند

این فیلمساز سوری گفت: ایران سینمای خوبی دارد و با نگاه درستی می‌توان زندگی پیامبر را به مردم انتقال داد. همه فیلمسازان ایرانی خوب هستند و عباس کیارستمی فیلم‌های خیلی هنری خوبی ساخته و در تاریخ سینما از خود اثر گذاشته است و امروز مجید مجیدی و حاتمی کیا بهترین فیلمساز ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: این که چرا ایران به سوریه و عراق رفته و از محور مقاومت حمایت کرده، این دستاورد در سینمای محور مقاومت باید نشان داده شود. باید اهمیت این مساله و مبارزه با داعشی‌ها و تروریست‌ها دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.