سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

دیدار بازیگران برگزیده «جشنواره تئاتر فجر» با رئیس «سیمافیلم»؛

نقویان: در تلویزیون برای پرداخت دستمزد به بازیگران تئاتر محدودیتی وجود ندارد

مهدی نقویان در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: برای نخستین بار در تلویزیون به همت مرکز سیمافیلم با بازیگران برگزیده جشنواره تئاتر فجر نشستی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته ۱۹ اردیبهشت، بازیگران برگزیده جشنواره تئاتر فجر سال گذشته از سراسر کشور و از شهرهای شیراز، بندرعباس، زاهدان، تبریز، اردبیل، یزد اصفهان، آبادان، کرمان، مشهد و تهران مهمان رئیس سیمافیلم بودند.

مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در این نشست گفت: این نشست فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر بازیگران توانمند عرصه تئاتر و ظرفیت بزرگ سریال سازی در تلویزیون است و امیدواریم بتوانیم از هنر شما عزیزان در مجموعه های نمایشی رسانه ملی بهره‌مند شویم و اگر این اتفاق نیفتد به نوعی سهل‌انگاری از طرف ما رقم خورده است.

وی با اشاره به دوره تحول در رسانه ملی تصریح کرد: گروه‌های برنامه‌ساز و تهیه‌کنندگان سریال‌های تلویزیون باید از ظرفیت بازیگران توانمند تئاتر که متاسفانه کمتر شناخته شده‌اند، استفاده کنند تا جایگاه این عزیزان در عرصه هنر تثبیت شود.

‌وی با اشاره به شرایط خاص کشور در سال گذشته که برای بسیاری از هنرمندان چالش‌ها و سختی‌هایی را به همراه داشت، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست، تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بود که با وجود سختی‌ها و ناملایمتی که ناخواسته بر آن ها تحمیل شد، عاشقانه به کار خود در عرصه هنر ادامه دادند. این‌که هنرمندانی هم‌چون شما با توجه به هنر و تخصصی که در رشته خود دارید مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بسیاری قرار گرفته‌اید اما به کار خود ادامه دادید، ارزشمند است و ما متوجه این مساله هستیم.

‌نقویان بیان کرد: در تلویزیون برای پرداخت دستمزد به بازیگران تئاتر محدودیتی وجود ندارد و تفاوتی بین بازیگران تلویزیون و سینما با هنرمندان تئاتری که به پروژه های نمایشی دعوت به همکاری می شوند، وجود ندارد.

‌وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از توانمندی بازیگران عرصه تئاتر به‌خصوص بازیگران شهرستانی در سریال‌های تلویزیونی بهره‌مند شویم و شاهد هنرنمایی این عزیزان در قاب تلویزیون باشیم و اگر هم این عزیزان برای کار در تهران مشکلاتی دارند، با هماهنگی مدیران کل صداوسیمای مراکز استان‌ها، از توانمندی‌ها و هنر آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های خود استفاده شود.

در این نشست کوروش زارعی دبیر جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر، مجتبی نقی‌ئی قائم مقام مرکز سیمافیلم و مدیران گروه‌های فیلم و سریال سیمافیلم و شبکه‌های تلویزیونی حضور داشتند.

مدیران نمایشی سیمافیلم و گروه های فیلم و سریال شبکه های تلویزیون نیز ضمن طرح نکات خود بر حمایت همه جانبه از استعدادهای تئاتری برای حضور در آثار نمایشی سیما تاکید کردند.

برگزیدگان جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر هم ضمن ابراز خرسندی از دعوت و حمایت رسانه ملی و مرکز سیمافیلم از هنرمندان تئاتر، پیشنهادها و نکات خود را برای تعامل بیشتر با تلویزیون مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.