یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۷

سیدزاده: رشد تولید در سینما به معنای توجه به کمیت گرایی نیست ما باید رشد فرهنگی را توسعه دهیم/ معضل اصلی ما نفهمی فرهنگی است!

سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: رشد تولید در سینما به معنای توجه به کمیت گرایی نیست ما باید رشد فرهنگی را توسعه دهیم؛ در واقع چگونه کار فرهنگی کردن مهم است ما الآن سال ها است که کار فرهنگی نمی کنیم و در عرصه فرهنگ تولیدات فرهنگی نداریم و اغلب شاهد فیلم هایی هستیم که ضد فرهنگ عمل می کنند و اصلاً در حوزه فرهنگ جا نمی گیرند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شعار سال ۱۴۰۲ که حضرت آقا فرمودند مبحثی است که به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم برمی گردد؛ مبحثی است که مردم را به حدی ضعیف کرده که در خیلی از مسائل اولیه زندگی شان مانده اند و این دغدغه حضرت آقا است که این معضلات بهبود پیدا کند و به همین دلیل هم سال ها است روی بحث اقتصاد تأکید دارند و امسال با این کلید واژه تکلیف را روشن کردند که باید از این ناحیه مشکلات رفع شود.

سیدزاده سپس با بیان اینکه ما اگر رشد فرهنگی داشته باشیم معضلات سیاسی و اقتصادی مان درست می شود اظهار داشت: ما در عرصه فرهنگ نباید کمیتی برخورد کنیم. ما رشد فرهنگی مان را باید هدف قرار دهیم تا بتوانیم به شعار سال برسیم. مسأله مدد رساندن به این تقاضا و اعلام مطالبه حضرت آقا به این گونه است که ما به عنوان پاسداران فرهنگی کشور مکلف هستیم به گونه ای عمل کنیم که تقویت فرهنگی را سبب شویم تا به عرصه اقتصادی کشور کمک کنیم.

وی تأکید کرد: هدف در سینما این نیست که تولیدات را بالا ببریم و چون عنوان رشد تولید مطرح شده فکر کنیم که با بالا بردن میزان تولیدات به فرمان حضرت آقا عمل کرده ایم؛ ما باید رشد فرهنگی را توسعه دهیم. ما باید نگاه مان را فرهنگی کنیم و به رشد و بالندگی برسیم تا بتوانیم در عرصه اقتصادی به شعار سال کمک کنیم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه معضل اصلی ما نفهمی فرهنگی است تصریح کرد: باید فهم ما از فرهنگ اصلاح شود تا بتوانیم به پایین آوردن تورم اقصادی کمک کنیم. باید نگاه مان را عوض کنیم. مسأله این نیست که کثرت تولیدات ضد فرهنگی داشته باشیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «مرزی برای زندگی» در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان فرهنگی به این فهم مشترک برسند که نگاه سطحی به موضوعات نداشته باشند و نگاه عمیق به خود فرهنگ و سپس سایر زمینه ها مانند اقتصاد بیندازند تا همه به بالندگی برسند. ما باید بر عرصه اقتصاد تأثیرگذار باشیم. باید بتوانیم مهار تورم و رشد تولید را در آثار سینمایی مان فرهنگ سازی کرده و مردم را به این سمت متمایل کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.