سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

استراتژی «رشد تولید» در سینما/۳

مسافرآستانه: اگر مقوله رشد تولید در سینما و سایر حوزه های فرهنگ و هنر را جدی نگیریم ناچار به واردات کالاهای فرهنگی می شویم که قطعاً جز ضرر ماحصل دیگری برایمان ندارد

حسین مسافر آستانه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: مسأله رشد تولید کالاهای فرهنگی و هنری بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ اگر مقوله رشد تولید در سینما و سایر حوزه های فرهنگ و هنر را جدی نگیریم ناچار به واردات کالاهای فرهنگی می شویم که قطعاً جز ضرر ماحصل دیگری برایمان ندارد.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در هر زمینه ای اگر تولید جدی گرفته نشود ناچار به واردات می شویم. ما اگر محتوای فرهنگی را در قالب هنر تولید نکنیم ناچار می شویم از تولیدات دیگران استفاده و تقلید بکنیم و این مسأله باعث ایجاد خسران اساسی در کشور می شود و دستاوردهای ناهنجار بسیاری را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته تولید به هر شکل و سبک و سیاق پذیرفتنی نیست و ما باید در تولیدات مان استراتژی داشته باشیم. اینکه بخواهیم صرفاً اثر فرهنگی و هنری را به صورت باری به هر جهت تولید کنیم پذیرفتنی نیست و این مسأله هم جز خسران دستاورد دیگری برای حوزه فرهنگ و هنر کشورمان نخواهد داشت.

مسافرآستانه تأکید کرد: تولیدات فرهنگی و هنری باید هدفمند و برنامه ریزی شده باشد. ما در سینما و سایر هنرها باید برنامه هدفمند داشته باشیم. باید بر اساس نیاز روز جامعه آثارمان را تولید کنیم تا به نتایج ارزشمند برسیم؛ این تولید علیرغم برنامه ریزی و هدفمند بودن نمی تواند بدون حمایت لازم تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس نیاز محتوایی و... برنامه ریزی کنیم تا تولیداتی را به منصه ظهور برسانیم که بتوان از آن ها برای تربیت اجتماعی آحاد افراد جامعه استفاده کرد. تولیدات سطحی و بی مایه هیچ دستاوردی ندارند و ما باید تمام تلاش مان را به کار ببندیم تا تولیداتی در شأن مردم و کشورمان در سینما و سایر حوزه های فرهنگ و هنر داشته باشیم که بار مثبت داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.